DRÖMJOBB OCH ALLMÄN EUFORI!

jag vet inte riktigt var jag börja. den senaste veckan har varit något av det mest fina och galna jag upplevt. det känns lite som att ta studenten igen, fast tusen gånger bättre.

jag lämnade som sagt in arbetet från helvetet i måndags, tog tåget upp till sthlm för finhäng och möte med projektgrupp. mötet var givande, om än lite rörigt och uttröttande. sen hälsade jag på bastugatan en snabbis innan jag tog mig hem till anna-lotta för dokumentärfilm, chips och sömn. på tisdagen gick vi lite på stan, fikade på söder och sen hälsade jag på hos kristina som jag bodde hos under mitt halvår i sthlm. så härligt att se henne igen, en av de coolaste kvinnorna jag vet! efter det hälsade jag på riksdagen! åh, fint att komma tillbaka. efter kaffe och massa prat var det dags att ta sig tillbaka till centralen för att ta tåget till gbg. det är då det händer. jag blir erbjuden ett jobb, på riksdagen! så fantastiskt jävla underbart! under ett valår! med världens grymmaste och proffsigaste personer!

i flera flera år har ett jobb på riksdag/regering varit min drömarbetsplats. att få jobba med politik, vara en del av processen där innanför väggarna. allt spännande! när jag förra året fick min praktikplats på miljöpartiets riksdagskansli trodde jag inte det var sant. en drömpraktik! och hela hösten var alldeles alldeles underbar. jag lärde mig så mycket, träffade massa inspirerande personer. alltifrån partiledare, sakkunniga och ledamöter. samtidigt så var jag lättad över att jag tyckte att det var så roligt, att jag var på rätt väg med mitt liv och min utbildning. när jag lämnade riksdagen i januari var det en rätt stor separationsångest när jag rensade jobbdatorn och alla pärmar. jag skulle tillbaka. så var det bara.

även fast jag kände så har den här våren i gbg och tillbaka bland studierna känts väldigt bra. lite extra motiverad och inspirerad. skön känsla.

i onsdags var vi på liseberg med klassen (vi är bara 10 pers varav 7 var med på liseberg men ändå) och det var årets varmaste dag. jag är klen klenare klenast vad gäller karuseller så jag åkte sagoslottet, parisehjulet och kaninresan. och colorado faktiskt. känn på den! som tur var hade jag anna som sällskap som var ungefär lika modig som mig.. men sen fick jag ett samtal från stockholm som bekräftade anställningen och jag blev så glad och kände att jag var tvungen att fira med något. mina vänner tvingande med på bergochdalbanan och jag var jättejätterädd men det gick ju hur fint som helst!

kom hem på kvällen och förberedde opponeringen av max arbete till slutseminariet. det evighetslånga seminariet på torsdagen (9-17) gick mycket bra. vi åt lunch i solen i hagaparken och fick tillslut SOMMARLOV! så efterlängtat! vi gick genom haga och till slottsskogen där vi satt hela kvällen. man kan nästan säga att det på många sätt kändes som om vi var 17 år för en kväll igen. hursomhelst var det väldigt trevligt och jag slogs av hur fina vänner jag har hittat på den här kursen!

på fredagen vaknade jag trött, men väldigt väldigt glad! åkte in till skolan för att kolla på anja och cecilias examinationer på deras uppsatser. nervöst men roligt! och båda var jätteduktiga! på kvällen hade jag och elin en helkväll. det är nästan de bästa kvällarna som finns! när vi hade ätit och druckit lagom mycket gick vi över till anna ett kvarter bort och satt på hennes innergård och åt jordgubbar och sjöng och spelade gitarr. himla härlig sommarkväll!

igår hade jag och elin heldagshäng. trevligt och skönt. avslutade kvällen med sunes sommar och änglagård innan jag promenerade hem i sommarnatten och kände lukten av blommor längs hela kungsladugårdsgatan. åh!

imorn tar jag tåget till stockholm! ska sova hos hillevi eftersom jag har planeringsmöte på riksdagen tidigt på tisdag. ska bli spännande! och nervöst. och lite läskigt. det som är skönt är att jag kommer kunna göra det mesta av jobbet från gbg och bara åka upp till sthlm ibland. himla skönt att kunna bo hemma ändå.
ÅH. JAG ÄR SÅ GLAD! och jävligt stolt att jag tagit mig hit där jag är idag. allt går, bara man vill det tillräckligt mycket. 

nu ska jag sova.

från och med imorgon fram tills den 5e sepember är jag anställd på riksdagen!
heja! heja! heja! världens bästa sommar.


NU BÖRJAR DET!

Kommentarer
Postat av: Jakop Dalunde

Välkommen tillbaka :)



Är inte ett dugg förvånad.

2010-06-07 @ 07:23:12
URL: http://jakopdalunde.se
Postat av: Klara

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

2010-06-07 @ 11:07:22
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: amanda

GRATTIS LIZA!!! du är verkligen GRYM!!!! är stolt över dig, haha ;)

2010-06-07 @ 21:38:02
URL: http://amandahildur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0