the opposite of hallelujah!

nu är det inlämnat. arbetet från helvetet! det har tagit upp all min vakna tid de senaste två veckorna och jag lider nu av sömn- och matbrist. men nu är det klart och inlämnat.. jag har nog skrivit bättre saker i mina dagar men är ändå rätt nöjd. mest nöjd med att snart har klarat av mitt första år som masterstudent. bara opponeringar torsdag-fredag kvar sen så! det här har varit en krävande kurs och jag har fått lägga ner SÅ MYCKET TID! men, det är alltid värt det i slutändan.

skickade in arbete 08.32 och klockan 09.00 skulle jag med spårvagnen till centralen för att ta X2000 till stockholm. det blev minst sagt stressigt och hur jag hann duscha, klä på mig och packa och hinna med vagnen på mindre än en halvtimma är ett mysterium.

men nu är jag iallafall på tåget till stockholm. ska på projektgruppsmöte ikväll och det ska bli väldigt roligt! ska även hinna hänga lite på riksdagen och träffa alla saknade. åker hem imornkväll igen! precis just nu passerar vi hallsberg och jag önskar jag kunde gå av och åka hem till korsbergsgatan och sova i några dygn. men det får bli om några veckor. inte varit hemma sen påsk! längtar efter min finafina familj!

men det ska bli skönt att komma till stockholm. det är alltid skönt att komma dit och efter mitt halvår som stockholmare känner jag mig hemma och jag har alltid en bra känsla i magen när tåget rullar in på stockholm central. nu kommer dessutom anna-lotta och möter mig så då känns det ju ännu bättre. ska bo hos henne i vasastan i natt. sen vid tre ska jag till riksdagen och eftermiddagsfika lite innan jag och helena tar oss till mötet som är på partikansliet. inte träffat helena sen senaste mötet i mars så jag har faktiskt längtat efter henne också!



saknar riksdagen! världens bästa praktikplats! man ser ju hur nöjd jag ser ut!


anders ekborg är på mitt tåg
. lite såndär barndomsidol sedan han spelade karl-oskar i kristina från duvemåla. dessutom har jag fått höra flera gånger att jag är lik hans fru, lia boysen. kanske skulle ta att gå förbi hans plats några gånger och se om han reagerar..? nej, det är nog en väldigt dålig idé. jag får beundra lite på håll istället.

när jag är så här trött/utmattad/lättad som jag är nu blir jag världens mest känslosamma person och kan börja gråta för vad som helst. som nyss, när jag tittade ut genom fönstret på ett vackert grönt landskap blev jag tårögd bara för det var så vackert. herregud. jag behöver nog återhämta mig med att sova i några dagar.

men först; STOCKHOLM!

Kommentarer
Postat av: Helena

Och jag längtar efter dig så mycket att jag sitter och läser din blogg nu när jag borde skriva klart min debattartikel! Är det inte dags för dig att dyka upp snart? :)

2010-05-31 @ 14:56:26
URL: http://helenaleander.mpbloggar.se/
Postat av: amanda

bra jobbat liza! du är GRYM!! fattar inte hur du kan vara så duktig, du är en riktig inspirationskälla när det känns tungt i skolan!

2010-05-31 @ 16:09:14
URL: http://amandahildur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0