home is wherever i'm with you.

HERREJESUS VILKEN VECKA!

det känns som om jag har pluggat dag och natt. den här kursen jag läser nu är verkligen tuff, fast på ett bra sätt. sjukt lärorikt men det är jobbigt att behöva prestera hela hela hela tiden. den här veckan har vi skrivit om genus ur ett flernivåperspektiv. och jag lämnade in ett PM om den etablerade politikens gränser och om kvinnlig politisk representation. allt var en stor enda röra tills jag sådär sent på onsdagskvällen började koppla ihop allt. jag älskar den känslan, när man verkligen lär sig och förstår. då känns det som att det är värt allt slit hundra gånger om. jag blev nöjd med mitt PM och presentationen och seminariet gick kanonbra. det kändes nästan som om jag kom ut ur garderoben som feminist. nu ska vi börja skriva på slutarbetet för kursen och det kommer bli en hel massa att göra.

i fredags efter det evighetslånga seminariet gick jag, jenny, ellen, elin och anja på after work. var verkligen ett skönt avslut på världens jobbigaste vecka. vi pratade gamla minnen och jag skrattade så jag fick ont i magen. det bästa onda som finns tror jag bestämt.

igår spenderade jag dagen på stan tillsammans med elin och linn. vi fikade, strosade runt och letade lite inspiration till kvällens fest som väntade. jenny och ellens 25årfest!

temat för festen var särskrivningar. inte ett helt lätt tema. men när man börjar tänka i särskrivnings-banor är det svårt att sluta. jag och elin klädde ut oss till två likadana pirater. piratkopior, pirat kopior. fyndigt värre. linn var helt fantastisk. hon var korthårig - kort och hårig. hon hade massa extra hår både på huvudet och på andra delar av kroppen.. festen var helt fantastisk med roligt folk och härlig stämning. efter ett tag blev hela jennys lägenhet ett dansgolv och vi körde "home" på repeat och sjöng med det högsta vi kunde. vårens låt. lyssna bara:



sen fortsatte dansen till sent. utklädnader byttes hejvilt på dansgolvet och jag ikläddes i en prinsesskrona och ett sidenband med en bild på kungen på. funkade fint ihop med piratstilen minsann. jag var så lycklig över att få vara tillsammans med så många av mina favoriter samtidigt. det händer inte så ofta längre eftersom alla far och flänger så mycket. nu ikväll flyttar linn till england och det kommer bli så satans tomt. linn var den allra första jag lärde känna här i göteborg för fyra år sen. fina fina limpan.

här är vi.
jag med piratscarfen och en prinsesskrona på det. och linn i en helt fantastisk peruk. linn som är typ det blondaste som finns klädde ändå rätt bra i mörkt hår. på den andra bilden vet jag inte riktigt vad vi gör. har ett litet moment tillsammans med sidenbandet med kungen på ser det ut som.


idag vaknade jag på ett bra humör. mötte upp jocke för en fika i haga och en liten promenad. träffade även på fyra små fina orienteringsflickor. tänk om man kunde göra det lite oftare?

nu ikväll har jag städat, fixat och inte gjort så mycket vettigt. men nu däremot, nu är det en liza-höjdpunkt på tv! det nalkas partiledardebatt! heja!

imorn intar jag åter KTB och gräver ner mig i statsvetenskap. men det var välbehövligt med en helg som fick mig att tänka på lite annat.

nu: debatt debatt debatt!

Kommentarer
Postat av: Erk

Det är så mycket jag gillar med det här inlägget! Att du äntligen kom ut ur feministgarderoben, bilderna på dig och Soppan, AW:n med så många fina människor och prat om gamla tider. Det enda jag inte gillar är att jag inte kunde vara med på något av det! Eller ok, garderobsutkrypandet ser jag mig ändå som en del av...

2010-05-10 @ 19:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0