i was a dreamer.

den senaste veckan har jag skrivit på min essä. typ dag och natt. idag kl tolv lämnades den in. det är slutarbetet för den här kursen och det har varit så svårt så svårt. jag har skrivit om huruvida den liberala demokratin är förmögen att lösa miljöproblemen. en liten lätt fråga. eller inte. mitt överraskande bra resultat på hemtentan (som vi fick veta i måndags) gör att jag kan få högsta betyg på kursen - om jag skriver en jättebra essä. och jag gjorde verkligen mitt bästa men jag är tveksam till om det räcker till. kände att jag tappade den så viktiga röda tråden bland alla argumentationer och ord.

men nu är jag mest glad över att ha det gjort. sista momentet på kursen är seminariet och försvarandet av våra essäer på tisdag. det blir spännande! idag var min tanke att jag skulle var full av energi och jätteglad efter inlämningen. istället har jag varit som ett vrak. trött, fortfarande ett stressmonster och haft huvudvärk. var inte riktigt så jag hade tänkt mig min dag. har iallafall fått träffa moa och sagt hejdå eftersom hon ska ut i stora världen och resa i flera månader. träffade även maj över en kopp te och av henne får man alltid både perspektiv och pepp.

efter det kom dock huvudvärken smygande och en av knapparna på min kappa lossnade. hitta en knapp-affär och gick in för att skaffa ny knapp och tråd (hade bara röd tråd hemma och kappan är svart). jag är verkligen otroligt dålig på allt som har med handarbete att göra och känner mig alltid oerhört nöjd när jag lyckats sy igen ett hål eller sytt i en ny knapp. konversationen mellan mig och knapp- och syexperten var något trevande. tråden jag hade tagit var visst av bomull och det skulle ju inte passa, och sen när jag sa att det inte spelade så stor roll vilken knapp jag tog bara den var någorlunda lik tittade hon väldigt skeptiskt på mig. jaja, jag kom ut därifrån med två svarta knappar och en tråd som ska hålla bra. nu ska det bara sys också.

just nu är jag väldigt trött på att skriva akademiskt och byråkratiskt, tänka kristiskt och analysera och vrida och vända på politiska problem. jag tittar på rebecca&fiona på svtplay och avundas och inspireras. tänker att jag också vill. men när jag tänker en andra gång vill jag inte alls. kanske bara nångång ibland, och varva allt akademiskt med omvända dygn, musik, fest och ingen ordning på något. ikväll hade varit en utmärkt kväll för detta. men min dekanta kväll sträcker sig så långt som maratontittande på skärgårdsdoktorn och ett litet litet glas martini. huvudvärken har försvunnit och jag börjar känna mig lugn igen.


i helgen är första gången på över en månad som jag inte kommer vara på skolan. och det ska bli så skönt! istället ska jag ta mig ut i skärgården och andas havsluft och se på hav utan slut. kanske slår jag till och vänder på ett dygn också.

Kommentarer
Postat av: amanda

fan vad bra liza! håller tummarna för bra betyg på essän då. och såklart du ska partaja till det lite, det är du värd! <3

2010-10-30 @ 18:13:03
URL: http://amandahildur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0