tusen tankar rusar genom huvudet.

är på väg till hallsberg, föräldrarna och lugnet ett par dagar. jag har längtat! ska bli så skönt att komma bort från stressen och stan ett par dagar.

när jag vaknade i morse var det första jag tänkte på att jag måste skynda mig upp och åka till biblioteket och plugga. eller, vad är det för dag? måndag? onsdag? söndag? det tog en stund innan jag insåg att jag var ledig - för första gången på flera veckor. jag vågar inte ens räkna hur många timmar jag pluggat de senaste två veckor. helt sjukt mycket är det i alla fall. men, jag gillar att plugga. på ett sätt vill jag alltid vara student men jag börjar inse att jag inte har långt kvar nu. min masterexamen ligger skrämmande nära. inte ens ett år.

det var trevligt igår med klassen. vi är en väldigt liten men väldigt fin klass på ungefär tio personer. nu ska vi skriva essä och jag tror det kan bli riktigt roligt. roligt men svårt. fast, innan jag tar tag i det ska jag försöka att vila ett par dagar. vi har delinlämning redan på måndag så jag hinner inte med så mycket vila ändå..

ofta när jag åker tåg så har jag en känsla av lättnad och frihet i kroppen. precis som nu. minns en dag i slutet på maj när jag var på x2000 på väg till sthlm. på morgonen hade jag lämnat in ett stort arbete och solen sken längs hela vägen och det var så sjukt vackert. jag hade tårar i ögonen exakt hela resan. när jag är såhär lättat över att ha genomfört en jobbig grej och haft massa press på mig blir jag så himla lättrörd. det är inte klokt. trots allt så gillar jag att känna pressen, att prestera och att känna stress. men som sagt. nu behöver jag höstskog, småstad och lugn ett par dagar.

förresten, den här bilden tog jag alldeles nyss från tågfönstret. hur vackert är det inte? inte konstigt jag är så lättrörd. åh!



nu ska jag fortsätta njuta av utsikten, avkopplande musik och av känslan att vara på väg bort.

Kommentarer
Postat av: Moa

Hihi :-) Jag är likadan. Sitter alltid o drömmer mig bort när jag åker tåg. Vackra dagar blir livet ännu bättre genom tågfönstret, men jag har också suttit med tårar i ögonen. En tågresa är så symbolisk: man åker till något eller från något. Tar en paus från vardagen. Njut nu av lugnet hemma! KRAM

2010-10-12 @ 20:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0