en musiklista.

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Säkert! – Isarna. hundra gånger om dagen ungefär.

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Antony & The Johnsons – Hope There's Someone.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
allt med takida och annan såndär poprock med hesa rocksångare som försöker sjunga ballader.

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
här måste jag ju säga håkan hellström. Håkan Hellström – River en vacker dröm spelas flitigt här hemma. han håller standarden käre håkan.

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
nina simone och monika zetterlund. Monica Zetterlund – Visa från Utanmyra är något av det vackraste jag vet.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
moto boy. så hjärtskärande vackert, lyssna bara på det här Moto boy – Beat heart

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
indiepop. och pop. mest svenskt.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Parken – Låt Mig Få Följa Dig Ner och Lill Lindfors – En man i byrån. den sistnämnda är definitivt peppande.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Jens Lekman – Pocketful Of MoneyJonathan Johansson – Aldrig ensam och El Perro Del Mar – Change Of Heart.

VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
säkert, billie the visions and the dancers och el perro del mar.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
fint! och på riktigt avstressande.

VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
nja, inte riktigt min grej.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
dåligt med det tyvärr. förutom det här förstås Yann Tiersen – Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi.

LYSSNAR DU PÅ RADIO?
ja, nästan varje morgon innan jag går till skolan. fast mer på podradio. P3-dokumentär, medierna i P1 och P3-text är mina favoriter. inte så mycket musik, men ändå.

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Yann Tiersen – Amelie From Montmartre (sen är jag väldigt svag för soundtracket till the lion king-musikalen som jag såg i new york när jag var 15. har mycket minnen till det och får alltid en bra känsla när jag lyssnar på det. typ som den här: Samuel E. Wright – They Live In You. är ju inte alls så förtjust i afrikanska toner och rytmer annars men det är är grejer. samma sak med kristina från duvemåla. så mycket minnen!).

VAD LYSSNAR DU PÅ INNAN DU GÅR PÅ FEST?
ni får en trio: The Knife – Pass This On, Håkan Hellström – Klubbland (Flight 2 Remix) och Curtis Mayfield – Move On Up - Extended LP Version

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
gärna det här Billie the Vision & the Dancers – Where the Ocean Meets My Hand

SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.
Billie the Vision & the Dancers – I Let Someone Else In. en låt som passar perfekt en sen torsdagskväll såhär i september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0