marching bands of manhattan

nu har det gått väldigt länge sedan jag skrev någonting här. jag vet egentligen inte varför men timmarna, dagarna och veckorna liksom bara går och jag är hela tiden mitt uppe i livet. på ett bra sätt. har tusen saker jag kan och vill skriva om men desto längre tiden går från förra gången jag skrev så är uppförsbacken lite längre.

så, för att göra någon slags mjukstart så tar jag det i list- och punktform.

  • det är sommar nu. som jag har längtat! än har jag dock inte fått semester och ska jobba i en vecka till. men jag har fint sällskap av maria på kontoret och i vårt gemensamma rum spelas det fin musik ur högtalarna, äts glass på innergården under pauserna och målas nagellack titt som tätt. detta med nagellacksmålandet får vi aldrig göra annars då vår tredje rumskompis elina känner av nagellackslukt på mils avstånd och blir så arga på oss. men nu när hon gått på semester passar vi på. annars är vi en oslagbar trio. det är roligt att gå till jobbet varje dag. vi har roligt hela tiden och det är en så skön stämning här. även fast jag ibland längtar bort till nya jobb och nya utmaningar så har jag det så himla bra precis här och nu. efter semestern har vi förresten bara två veckor kvar som oslagbar trio innan elina går från att vara biträdande forskare till att vara doktorand i statsvetenskap. så cool! och jag är både glad och stolt.
  • just nu pågår almedalsveckan för fullt i visby. önskar så att jag var där. men - jag var där förra året och får satsa på att befinna mig på plats nästa år. och året där på. och alla andra år. politik, media, folk och mingel i en fin mix. passar mig utmärkt. men, jag följer allt väldigt slaviskt på twitter och svt så det känns nästan som jag är där. om två är det för övrigt världens bästa år. europaparlamentsval, riksdagsval och så lite fotbolls-vm på det. vilken sommar liksom.
  • just nu lyssnar jag på den här spellistan sommarochsol. bäst just nu är såklart jens lekmans nya singel. så så så SÅ vacker. Jens Lekman – Erica America.
  • min favoritperson nina åkestam skriver som vanligt de klokaste blogginläggen och jag skulle vilja ha hennes hjärna. denna veckan har hon levererat varje dag. speciellt detta inlägg. det är precis så jag tänker kring att inte äta kött och att var medveten om hur man lever. jag håller med på alla punkter.
  • idag är det fredag och jag ska strax äta god mat på hagabion med min man.

Kommentarer
Postat av: cajsa

livet alltså.

2012-07-06 @ 23:48:26
URL: http://cajsa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0