jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i

sjukdag idag.
varit vaken till och från sen 4 inatt.. nån slags kombination av huvudvärk/hosta/feber/magsjuka. hm. jag har mått bättre. eftersom jag kom tillbaka till stan igår eftermiddag hade jag inte hunnit handlat nåt heller. så ett kylskåp endast innehållande diverse konserver, ketchup, grönsaker och fetaost är inte det bästa för magen om man är sjuk. då är det tur att jag har en sån underbar vän som erika. hon trampade upp hit med blåbärssoppa, bröd, fil, te och cola. så efter lite mat blev jag piggare.. febern är också bättre.

fasen vad ynklig jag kände mig imorse. ringde mamma och fick henne att tycka synd om mig. världens bästa mamma som hon är fick hon mig att dock må lite bättre.

igår var min morbror här en stund. han ordnade med min födelsedagspresent som jag fick av han. han har satt dit ett såntdär titthål i dörren och nån slags säkerhetsspärr. för här på gibraltargatans studentgetto är sökerheten i huset inge vidare. men nu är jag alltså liza, med säkerhetsdörr. inte illa. sen när vi (eller han, jag sopade bara upp skräpet) hade byggt klart åkte vi ner på stan och åt. välbehövligt. sen pratades det en massa som vanligt. han sa att han nog skulle fixa jobb till mig i sommar på hans jobb. heeelt grymt isåfall. jobba med miljölagar och olika bestämmelser. på ett tjusigt kontor i läppstiftet mitt i stan -  en riktigt jobb. och en sjukt bra referens sen när man ska ut i arbetslivet. fint!

sen släppte han av mig vid erika och jenny. där var det lite tjejer plus stefan. vi kollade fotboll, lyssnade på musik och pratade. sen skulle endel ut i natten och jag och nina tog oss hemmåt.



denna dag har som sagt varit rätt meningslös. men jag har kollat lite tv, lite dator och spelat sims. sims är världens bästa dataspel (typ det enda jag har spelat förutom backpacker). nu ska jag göra mig lite te och lyssna på winnerbäcks nya för sisådär sjuttionde gången. men den är så fin. laddade förresten ner kents nya idag. efter en genomlyssning känner jag att den är lite svår att få grepp om. men jag är alldeles säker på att den kommer bli bara bättre och bättre.. och sen 24 november är det ju dags för kent i lisebergshallen tillsammans med rebecka. det blir grejer det!


du blir aldrig en vän igen
en mot en
tills morgonen kommer



image151
andrea, erika, nina, linn, sara


några av göteborgs bästa damer!

Kommentarer
Postat av: hullan

Krya på dig min Fezat!!

2007-10-15 @ 15:55:34
Postat av: Sören

okej.
jag lovar att säga till nästa gång jag är i Gbg, då.
:o)

Du är ursäktad att du inte dök upp i Sthlm.
oki?

Må så gott!

2007-10-17 @ 18:47:08
URL: http://sorenolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0