inte längre ensam musiknörd i familjen..

godkväll.
idag jobbade jag som sagt och det gick bra. tiden gick fort, det var så sjukt mycket folk hela tiden. men det var kul att komma tillbaka efter min veckas ledighet. jag trivs bra bland alla roliga och mer eller mindre störda människor på mitt jobb. jag passar alltså in perfekt! haha. tackade även ja (efter lite övertalning) till jobb imorn med så jag ska jobba 9-16 eller vad det blir. sen vet jag inte vad som händer. är sugen på att göra nåt men det är noll vänner i stan. eller kanske inte noll men så gott som alla tjejer är bortflugna på andra håll denna helg. så skulle även jag varit egentligen.. tjejhelg med mina fina orienterare i linköping som jag fick avstå från. dels pga av jobbet idag och för att det har varit ett himla resande denna sommar och det var längesen jag var hemma och ledig en helg. nu blev jag ju då inte ledig men hemma blir jag iaf. hälften rätt.

men sen ska jag inte jobba nåt mer innan skolan börjar 1a sept. först på schemat för hösten står en kurs i miljörätt. miljöbalkar och förordningar om vartannat. det blir nog bra. långa dagar med mycket föreläsningar och mycket att plugga. men det är väl så det ska vara att studera. att studera är som att ha ett heltidsjobb som mamma brukar säga.. fast jag vet redan nu att jag ska skolka och vara olydig från en föreläsning. för jag har nämligen bokat in frukostdejt med min pärla jossan den 26e sept. vi är ute i god tid för annars vet man inte vad som kommer i vägen. och det är på tiden att vi får lite one-on-one tid tillsammans vi två. long time ago!

igår var jag barnvakt till kusinerna. morbror skulle jobba (läs: ut och äta middag och dricka öl med miljöchefen på ericsson).

kusin olle: men pappa ska du åka och jobba igen? du har redan jobbat idag..
åke: ja men du förstår, ibland måste man jobba på kvällarna med
kusin olle: men då kan ju du hämta min leksak (har glömt vilken leksak han sa..) som är på ditt jobb!
åke: hm, ja men jag ska inte direkt till jobbet nu. jag ska jobba på ett annat ställe förstår du.. men jag tar den imorn..

när jag blir stor ska jag också ha ett sånt jobb. det har jag redan bestämt mig för.
men det var mysigt att vara barnvakt. vi kollade på bollibompa, spelade memory, jag flätade lovas hår, vi lyssnade på musik och drack te och åt omelett. olle är sex år och redan en sån himla musiknörd och jag älskar det. han gillar winnerbäck, billie the vision och veronica maggio och spelar det på datorn hemma. hur grymt är inte det? jag vet ju vem jag ska ta med mig på spelningar om några år.. och lova har just börjat trean och skulle ha sin allra första engelskalektion lektion idag. ibland önskar jag att jag också var nio år och lekte med barbie och lärde sig massa livsnödvändiga saker. för nu kan man ju allt livsnödvändigt. eller?


nu ska jag dricka upp min kopp te och sen sova så jag är pigg på jobbet imorn.


so long mina vänner!
här är en tjusig bild på jossan och mig från peace&love.




och förresten. om en vecka fyller jag år och jag önskar mig:
1. ett förstahandskontrakt på en stor, fin lägenhet mitt i stan
2. ett förstahandskontrakt på en stor, fin lägenhet mitt i stan
3. ett förstahandskontrakt på en stor, fin lägenhet mitt i stan

så nu är det fritt fram att ge mig mina födelsedagspresenter!

Kommentarer
Postat av: Kingen från norrland

Stor lägenhet i innerstan......jojo

jag hörde att den vänstra parkbänken vid

linné har blitt ledig. Han som har den högra

dräpte visst sin granne när han vägrade lägga sig.

hahaha---------nää lycka till gumman, hoppas det går bra för dig

2008-08-24 @ 19:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0