hela världen är så underbar!

igår skrevs tentan och när jag lämnade in den kl 19.30 var jag världens lyckligaste! jag i princip dansade fram i kvällssolen genom haga och till andra långgatan där jag mötte upp klassen. tillbringade ett par underbart roliga timmar där innan jag kände att det var bäst att ta sig därifrån om jag skulle vara pigg och glad idag. har nämligen haft tusen saker att ordna med idag.

men åter till tentan! den gick faktiskt över förväntan! det kom rätt frågor för en gångs skull. skrev så jag fick ont i handen. så det måste bara ha gått vägen. så skönt att avsluta terminen med den känslan.. sen att solen lyste över hela göteborg och att alla var på lika bra humör gjorde bara allt ommöjligt ännu bättre!

idag vaknade jag med ett leende på läpparna. eller nej, först var jag arg. mamma ringde nämligen mig typ halv nio. när hon visste att det var min första lovdag och att jag var ute med klassen på kvällen innan. tydligen ville hon inget heller. hon hade råkat ringa upp av misstag. suck. men efter den lilla händelsen blev min dag bra igen.

sen kom mina nya pocketböcker på posten. som en gåva från himmelen! bra läsning i sommar är ett måste.

som sagt, jag hade mycket att stå i idag. först tvättade jag och städa lite. sen ner på stan.. massa ärenden. lite saker som skulle fixas inför körfesten på lördagen. jag och michelle är lekansvariga och det behövdes lite rekvisita.. bla. sprutgrädde. det kommer bli en intressant och spännande fest tror jag! :)  sen träffade jag kristian också. har fått låna hans fina lokförarmössa som han brukar ha när han spelar. vi har ju maskerad på festen så det kommer passande. han har förresten en hemlig spelning senare ikväll som jag ska dyka upp på. det blir spännande. kul att höra smuster och alla de nya låtarna live igen. var ett tag sen. snart släpps skivan!

var också i saluhallen och fixade vilka veckor som ska jobbas i sommar. blir nog bra. mycket jobb men det är bra..

förutom jobb kommer min sommar bestå av:
- massa häng vid salthomen och brännö, donsö och alla andra öar man kan komma på! havet here i come!
- PEACE&LOVE-festivalen! kommer bli så grymt. jag och evelina. och jossan och lee. kan det bli bättre?
- läsa massa bra böcker
- roliga kalas och massa sena sommarkvällar
- stockholmsbesök
- o-ringen?
- lite hallsberg ska jag nog hinna med också..

sen är det skola igen och jag börjar mitt tredje år. sommaren kommer gå fort som alltid. men jag ska göra allt för att det ska bli den bästa sommaren någonsin!

och imorn anländer tre lantisar till stan. lantisar = mamma, syster+pojkvän. eller, jag kallar ju inte hallsberg för landet. men det finns det många andra som gör :)


åh. har fönstret öppet och de grillar härnedanför så det luktar grillat i hela min lägenhet. så underbart!



markus krunegård - jag är en vampyr
kristian anttila - smutser


hela världen är så underbar


ibland leker verklligen livet!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas du får en fortsatt bra kväll. :)

2008-05-29 @ 21:55:00
URL: http://artondejuni.blogg.se
Postat av: HELENAAS

skönt ;)

2008-05-29 @ 22:04:43
URL: http://helenaas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0