att ta livet av ett par stövlar..

det är sovdags nu. jag får inte börja bli sådär kvällspigg igen. men innan jag sover ska jag berätta om min dag.. den var inte så speciell men det är inte alltid det behövs.

först föreläsning med den lilla rare juristdoktoranden philip. han är lite som en blandning av en fågel, sköldpadda och en räka - på ett positivt sätt. sen efter lunchen så satte jag, karin och jenny igång med projektarbetet. vi känner väl att vi inte riktigt ligger i fas. blev lite mailade, lite skrivande, massa diskuterande och lite nödvändiga telefonsamtal ringda.

sen åkte jag hem. hämtade mina finaste, bästa svarta second hand vinterstövlar som är de bästa jag någonsin haft. men de hade gått sönder lite här och där och jag kände att det var på god tid att lämna in dom hos skomakaren och få dom fixade. väl där nåddes jag av den hemska nyheten att de var ett hopplöst fall. "bara att slänga" sa han och det var som en kniv i mitt hjärta. helvete heller att jag slänger dom tänkte jag och tittade på han med ett försök till ett par stora, sorgsna ögon. då var han ännu mer okänslig "det är som när man krockar en bil - bara och slänga. ska jag ta dom på en gång och kasta?" VERKLIGEN INTE! jag tog med dom i väskan o gick därifrån. sen gick jag in på monki och blev lite gladare när jag hittade en så fin klänning som ville bli köpt av mig. så det blev den..

nej nu gossip girl och sen sova i några välbehövliga timmar innan morgondagen. då blir det projektarbete all day long. se ska jag till majorna och min nu f.d grannkärrings nya lägenhet. väl där blir jag nog bjuden på ett glas vin eller två för att dränka mina sorger i att ha förlorat min granne!

sleep tight.


förresten blev det en bra helg. jobb, bokmässa, körfest, lite plugg och bokmässa igen. 

Kommentarer
Postat av: joachim

tycker struts är ett bra djur på phillip, dröm söta drömmar!

2008-09-30 @ 23:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0