en dagens lista.

eller, jag brukar ju aldrig ha listor. men för omväxlingsskull kommer nu en liten lista över min dag.

DAGENS

känsla: måndagstrött men ändå lite pepp!
gata: hmm. eftersom jag inte varit ute och spatserat på så många gator idag får det bli stora nygatan som jag går varje morgon till jobbet. annars är åsögatan på söder min nya favvis
stadsdel: här får det bli norrmalm eftersom jag ska till norra real och sjunga nu om en stund
mat: champinjonsoppan som jag och hanna lagade igår! så god! den var även dagens matlåda. mums!
dryck: kaffe!
outfit: svarta strumpbyxor, bruna pippi långstrumpkängor, nån slags jeansklänning och en svart kofta.
se fram emot: ikväll - körsång! annars helgen som kommer bestå av föräldrabesök och massa mys
happening: att vi fick en A.I.K-tårta till fikat på jobbet. vi har ett gäng trogna supportrar här som firat hela dagen. den var god, tårtan alltså.
riksdag: rätt lugn. måndagsmöte imorse. massa papper om miljöskatter har lästs och begrundats idag. mycket fotbollssnack i korridorerna
morgon: skön! gick upp i god tid så jag hann koka ägg OCH äta det. och kolla på nyhetsmorgon.
pepplåt: ambitions - donkeyboy. hela den här höstens pepplåt. vers två ÄR kärlek. (http://www.youtube.com/watch?v=QxiB4nH4TOk&feature=related)
depplåt: melissa horn - jag kan inte skilja på. så fin, så rätt. (http://www.youtube.com/watch?v=RG9Dqaq4vio&feature=PlayList&p=2D9267E7E2C86D32&playnext=1&playnext_from=PL&index=38)
stockholm: fortfarande inte hämtat sig efter fotbolls-seger-festen än. annars grått och blåsigt.
vill ha: en stor svart halsduk och en sekelskifteslägenhet med trägolv, kakelugn, badkar och en balkong med utsikt över hela stan. det ena kanske jag kan köpa idag, och det är inte lägenheten..

NU ska jag packa ihop och bege mig genom stan, längs med sveavägen och till norra real. sjung sjung sjunga hela kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0