solen står högt över taken och vinden har vänt

alltså jag dör av tristess. om förra veckans seminarie och PM-skrivande var bland det mest intressanta på länge så är detta raka motsatsen. temat för denna vecka är hållbar utveckling och det är ju ett av mina bästa områden.. miljöpolitik är ju min grej - men vad händer? av alla tänkbara uppgifter så fick just jag den om avloppshantering i kommunerna. läser världens sämsta avhandling dessutom. dålig meningsuppbyggnad och otroligt ointressant. dessutom är den från 1999 så mer än halva texten känns väldigt inaktuell. jaja, det är väl straffet för att det var så kul förra veckan. att få ihop ett bra PM om detta känns som en omöjlig uppgift.

nog om det. på onsdag är det seminarie och sen kan jag släppa detta och hoppas på ett roligare ämne inför nästa veckas seminarie.

helgen med hanna var underbar! så härligt att ha besök av en fin vän. vi åt god mat mest hela tiden, var ute och gick, strosade på stan och besökte pustervik för lite häng och dans. bra helg!

, och vet ni? jag tror att den här helgen som kommer blir minst lika bra. för jag ska äntligen se mia skäringers föreställning! som jag har längtat. bästa mia! jag tar tåget till stockholm (åh, saknade stockholm!) vid lunch på lördag och åker hem igen söndag kväll. på kvällen går jag och ida till södra teatern och ser föreställningen!  ska bli så fint att komma tillbaka till bastugatan. efter ett halvår på den adressen känns det ju som hemma. längtar efter att få träffa ida och fina familjen forss igen (min favoritfamilj efter min egen tror jag minsann) och alla andra saknade vänner. och sen ska det bli skönt att komma till stockholm igen, även om det bara är ett dygn. synd bara att det är helg när jag är där. annars hade jag kunnat hälsa på mina gamla kära kollegor på riksdagen också. men man kan inte få allt.. det känns som det var en hel evighet jag packade ihop mina grejer och flyttade tillbaka till göteborg, men det är bara en månad sen.


så förutom att jag skriver om avlopp så känns livet som det ska. snart ska jag packa ihop mina grejer och ta mig hem. ikväll blir det gitarrlektion igen. det går framåt minsann! barréackorden börjar sitta där de ska.. (lögn). och ikväll har jag skypedejt med erika - direkt från berlin! saknade vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0