en dagens lista.

under en dag förra hösten när jag satt på riksdagen fyllde jag i en lista. jag fyller sällan i listor. men för att jag ska hålla uppe en-gång-per-år-standarden är det dags igen. jag gör det inte svårare för mig än att jag tar listan från förra året - fast med dagens svar.

DAGENS
känsla: jobbtrött i huvudet! men glad att allt går bra. så sammanfattningsvis har jag nog en bra känsla idag!
gata: min egen gata ostindiegatan är faktiskt finast i stan. annars magasinsgatan här vid kontoret.
stadsdel: majorna såklart. alltid majorna!
mat: åt den bästa thaimaten i stan på lunchen med elin och andrea.
dryck: kaffe!
outfit: mörkblå jeans, blå tröja med vita rosetter på och mina bruna pippiskor.
se fram emot: den ekonomiskpolitiska debatten på ettan klockan 20. heja heja mikaela!
happening: öh, faktiskt dåligt med happening idag. tyvär. det kanske kommer..
riksdag: nu är jag ju inte på riksdagen, det var jag när jag gjorde den här listan förra hösten. men jag har fått samtal därifrån hela tre gånger idag. och stämningen verkar stressad och valpeppad. på måndag är jag dock på plats själv och kan ge en utförligare rapport!
morgon: skön! vakande av smattrande regn väldigt tidigt. sen njuter jag av att det ordinare morgonpasset är tillbaka på p3.
pepplåt: måste nog säga Daniel Adams-Ray – Dum av dig. man kan inte bli annat än pepp av den faktiskt. väldigt bra soundtrack är man skriver mail i oändlighet. det var även den som fick mig att springa snabbt över hela älvsborgsbron igår när jag egentligen bara ville lägga mig ner och dö.
depplåt: Yann Tiersen – Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi. alltid. hur fin är den inte?
stockholm: samma sak här, befinner mig inte i sthlm idag som jag gjorde när jag fyllde listan i höstas. men dagens göteborg är verkligen i blåsigaste och regnigaste laget. helt i sin ordning alltså.
vill ha: ett par fina gummistövlar till hösten. svarta med lite snören tror jag!

jahopp. verkligen ingen spännande lista inser jag nu. men ändå! nu ska jag packa ihop och gå hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0