lucka fyra: berätta om en person du beundrar

här skulle jag kunna skriva om så många personer. som min vän lilian exempelvis. henne har jag känt så länge jag kan minnas och vi har orienterat ihop i åratal. nu är hon med i landslaget i orientering och pluggar heltid  på chalmers. det finns ingen som är så glad, positiv och uppmuntrande än henne. alltid glad och med ett leende på läpparna. jag skulle också kunna berätta om min vän moa vars tålamod och medkänsla jag beundrar och tycker så väldigt mycket om. hon har en förmåga att alltid ställa upp och finnas där när det behövs. verkligen en egenskap att beundra. sen beundrar jag väldigt många personer på mitt jobb, duktiga och engagerade forskare i statsvetenskap. jag beundrar också många av de politiker och politiska tjänstemän som jag har jobbat med. jag skulle också kunna berätta om fina linnéa som har många egenskaper jag tycker om och beundrar.

men - här kommer en bild på en person jag beundrar på så himla många olika sätt:


mia skäringer

hon ligger bakom roll on som är världens genom tidernas bästa radioprogram, och mia&klara som är mina husgudar, alla texter hon skrivit som är så ärliga och så nödvändiga. föreställningen som hon gjorde som är bland det bästa jag sett. hon är extremt rolig och berör på samma gång. sen är hon ungefär världens snyggaste också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0