min egna lilla julkalender.

idag så bara kom den till mig, julkänslan. jag är inte så mycket för jul egentligen. när jag var lite var det nog ungefär det bästa jag visste men nuförtiden tycker jag det bästa med julen är att få komma hem till hallsberg och min fina familj några dagar och bara vara. jag ogillar konsumtionshetsen kring jul (som tur är har vi typ lagt ner julklappar i vår familj) och att det är så mycket som ska vara på ett visst sätt bara för att. saker som dessutom gör att ensamma och ledsna människor i samhället känner sig extra ensamma på jul bara för att de inte har det alla andra har. hemskt. det borde ju vara tvärtom.

men idag vaknade jag av soluppgång i majorna och lite lite vitt på taken och på marken och kände helt plöstligt lite jul i hjärtat. sen kom jag till jobbet, gick på ett litet möte, fick goda nyheter och blev peppad. sen hämtade jag en kopp kaffe, njöt lite mer av den vintriga utsikten från  våning 4 och gick tillbaka till mitt rum, pratade lite med min partner in crime här på jobbet - elina och sen startade jag julmusiken. så nu är det ett faktum - julen är här.

så, jag tänkte dra det hela så långt att jag hoppar på den här julkalender som florerar runt i lite olika bloggar. nu är jag ju redan lite efter så jag får göra en rivstart. lucka nummer 1 kommer under dagen, håll till godo!

JULKALENDER
1. berätta om dig själv.

2. berätta om staden som du bor i.
3. berätta om din bästa vän.
4. berätta om en person som du beundrar.
5. berätta om vem du var för ett år sedan.
6. berätta om bloggarna du läser.
7. berätta om ett av dina favoritfotografier.
8. berätta om ett av dina favoritplagg.
9. berätta om en av dina favoritlåtar.
10. berätta om vad som finns i din väska.
11. berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.
12. berätta om någon som du saknar.
13. berätta om din favoritsak i ditt hem.
14. berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig.
15. berätta om en av dina favoritböcker.
16. berätta om hur du var när du var liten.
17. berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.
18. berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör.
19. berätta om en vän som bor långt bort.
20. berätta om vad du önskar dig i julklapp.
21. berätta om någon som du älskar.
22. berätta om något som du är beroende av.
23. berätta om ditt bästa julminne.
24. berätta om fem fina saker som har hänt under den här decembermånaden.


Kommentarer
Postat av: Klara

kul!

2011-12-07 @ 16:47:25
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0