no one holds your heart.

det här med uppsats går just nu inte så bra. jag har liksom kört fast och dagarna till inlämningsdatum kommer allt närmare. snart bara två veckor kvar. jag vet inte om jag kommer hinna i tid. men jag vill ju inget hellre! just nu har jag lite svårt att veta hur mycket jag ska slita för att eventuellt hinna klart. vet inte om jag orkar dag och natt i lite drygt två veckor till. livet blir liksom inte så roligt genom att ha det så. en ständig stress, ångest och oförmåga att koppla av och känna att det finns viktigare saker i livet än att hinna klart med sin uppsats i tid. åh, jag vet inte alls just nu. jag önskar att någon kunde berätta för mig precis hur jag ska tänka och lägga upp det för att lösa det här på bästa sätt.




i fredags fick jag dock en känsla av hur fint livet kan vara när man inte är i uppsatsbubblan. min morbror lyckades med konsten att ta mig ur den ett par timmar. så sjukt välbehövligt. vi åt middag och såg ane brun på trädgården. så himla himla fint! längtar efter att ha mer tid. det är mycket jag saknar och försummar just nu. mina vänner till exempel. och min familj där hemma i hallsberg. och jag saknar stockholm och politiken. mina underbara gamla kollegor på riksdagen och en hel drös med vänner jag har därborta i storstan. har inte varit i sthlm sen i maj. så länge har det nog aldrig gått. men snart snart snart. jag och min hjärna och min kropp behöver en lång tids återhämtning efter detta. jag vill känna lugnet och att vara mitt uppe i livet på samma gång. känna ruset.

Jennie Abrahamson – I Lost My Heart


Kommentarer
Postat av: EL

vad var öberraskningen?? =)

2011-10-10 @ 20:22:49
Postat av: liza

det var ju konserten med ane brun! :)

2011-10-11 @ 09:52:02
URL: http://liza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0