twentyfive and counting.

hej från statsvetenskapliga institutionen. sitter och skriver på en myndighetsrapport om förtidsröstning jag har pillat med sen i slutet av december. på måndag ska den leveras och det känns bra att vara i slutskedet. skrivprocessen är nästan alltid roligast då och jag försvinner i visssa stunder helt in i textskapande.

nu fick jag dock en liten svacka. väntar på mail som inte behagar komma och har dessutom gått lite vilse i den franska konstitutionen.

har cirka en timma jobb kvar innan jag ska ut på nästa uppdrag - nämligen att leta glasögon. jag är inte alls så pepp på det. vill helst inte ha glasögon.. men har känt att jag inte alls ser så bra på långt håll nuförtiden så förra veckan tog jag tag i det och kollade mina små ögon. och mycket riktigt, glasögon var visst nödvändigt. min första vuxen-åkomma. väntar mig att de ska ramla in en efter en nu när jag passerat 25. i övrigt sa optikern att jag hade ovanligt skarp syn och såg bättre än de flesta - men att min syn hade försämrats lite på långt håll. låter inte det lite konstigt? jaja, jag väljer att tro på hans ord då jag gärna ser mig själv som en ytterst skarpsynt person. trots mitt numer bristande seende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0