ett år utan sommar.

det är ändå på väg mot ljusare tider nu. även om det är svårt att tro när jag tittar ut från kontorfönstret och allt jag ser är betonghus och en grå tung dimma. den här hösten har varit väldigt lång. och mörk. dessutom har jag frusit cirka nittioåtta procent av tiden jag vistats utomhus. 
 
men, nu är det snart på väg att vända. jag vet inte om det är önsketänkande men jag tycker att det är lite lite ljusare om kvällarna nu. solen har slutat att gå ner vid två och bara det gör det ju lättare. 
 
även om hösten och den långa vintern innehållt fina stunder och dagar så längtar jag efter ljuset, våren och värmen. 
 
saknar lite inspiration till det mesta just nu. det behöver hända saker snart. något att längta till, något att bli nervös över, göra något läskigt och utmanas. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: cajsa

när jag har flyttat kommer jag över på te. det kan du se fram emot om du vill :)

2013-01-22 @ 18:50:37
URL: http://cajsa.wordpress.com
Postat av: El

Och besök i vårt hus! Och stuga med såklart. Kanske dags för er att gifta er? Vore kul!

2013-01-28 @ 20:26:40
Postat av: ida

Hej Liza! Detta kanske blir lite konstigt nu med tanke på att du gjort klart din masterutbildning och att det var länge sedan du valde kandidatprogrammet i statsvetenskap, men jag hittade till din blogg och vill så gärna få dela några funderingar med dig! Hoppas att du har tid att svara. :)

Jag ser att du har läst statsvetenskap (kand.) i Göteborg. Det är verkligen en utbildning som intresserar mig också, men jag bor i Umeå nu och det är ett stort steg att flytta ned till Göteborg, så jag undrar om du rekommenderar utbildningen. Det är mycket tal om att Uppsalas pol. kand. ska vara bra för att de har många kontakter med organisationer med mera, men vad skulle du säga, Göteborgs statsvetenskapliga program kanske är minst lika bra?
Det verkar ju ha gått väldigt bra för dig i alla fall! :D

Många tack och kram!!

2013-04-11 @ 08:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0