folk säger att allt är för konsten,

dom här gatorna gjorde oss galna..


min lediga dag igår var händelserik. den började tidigt med träning i kilsbergen. det var så jobbigt och så varmt fast inte ett enda klagomål hördes från mig under hela passet. haha. jag börjar lära mig att hålla det jobbiga inom mig, hanna brukar dock få stå ut med mina klagomål titt som tätt ;)
efter passet så badade jag, jossan, jonte och rebecka. sen tog jag och rebecka bilen och åte hem. men vi var både hungriga och shoppingsugna så vi stannade en sväng på marieberg. det blev inte så mycket shoppat men mat åt vi. kvalitetslunch på mcdonalds, hoho..

när vi kom hem var jag dödstrött! la mig i sängen och läste lite. hemma hos martina av martina haag. den boken är verkligen rolig, och lättläst. jag gillar sådana böcker. jag somnade en sväng sen men blev väckt av håkan som skulle åka till stugan och säger att jag likagärna kan sova där som hemma. det hade han ju rätt i plus att det skulle vara väldigt skönt med ett svalkande dopp, så jag hängde på!

i bilen på vägen upp satt jag och längtade tills jag fick lägga ut min handduk på bryggan och lyssna på måsarna och vattnet, sådär fridfullt ni vet? meeen OJ så fel jag hade! när vi kom dit så hade håkans barn och barnbarn invaderat stugan. världens jobbigaste och mest högljudda ungar. klart att dom kan få vara där och bada nångång ibland men inte just när jag ska vara där! men jag trotsade dom och gick ut och la mig på bryggan, jag hade ju ändå mp3 med mig. men batteriet dog efter en låt så jag fick ligga där och få tinnitus av allt skrik och nerstänkt med massa vatten.. ungar..



17303-5
jag vågade aldrig hålla din hand, vi är inte sånna som i slutet får varann..


gårdagens goda gärning utfördes tillsammans med rebecka. vi var på trivselkväll vid hallsbergs hembygdsgård och serverade fika. det var ungefär så kul som det låter. men men, klubben fick ju pengar iaf. jag tror att hela hallsberg befolkning över 50 var där. men det var väl lite småmysigt, jag och rebecka hade ju iaf varandra! :)

idag skulle det ha tränats intervaller med rebecka på morgonen. men jag har lite ont i halsen så jag fick stå över :( gick ut på spåret för att kolla om jag såg henne så jag kunde peppa henne lite men inte då..

ser ut som det kan bli stockholm 8-9 aug. det skulle vara riktigt trevligt..


i follow you tonight, the worst mistake to make, or just the kind of promise you simply have to break..


idag är det jobb 14-18.30. skum tid, men rätt så skön ändå. ikväll blir det lugnt tror jag.. på söndag är det träning o uppladdning inför U10, som jag inte ska springa eftersom jag är för gammal. men jag kan väl ladda upp ändå. för jag och ivan ska ju faktiskt med och heja. sen skulle tomas prata med mig. antar att det handlar om min genomklappning på o-ringen.. han lämnade ett meddelande på mion mobil igår och antydde nåt om att han ville prata om mitt "topplopp på femdagars, sista etappen" höhö..




jag sjunker med den här sommaren, med den här stan,
när mina fickor är tyngre än jag klarar..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0