och jag kan inte fånga dig och du kan inte fånga mig..

du gick sakta nerför gatan
och det mörknade och blev kallt
men jag hade din värme kvar i ryggen
och jag såg dig överallt
det var så det var



dagens uppdatering,

kom hem för en timma sen, helt utsvulten och skakig. inte ätit nåt ordentligt på hela dagen. det är inte att rekommendera att gå upp kl 8.20 när föreläsningen börjar 9.00..
det var gadden på handels idag så efter föreläsningen gick jag runt med daniel, erika, jenny och linn och fick massa gratis godis, pennor och andra trevliga saker.

efter det satte jag mig på handels och läste till halv sju. blir så förbannat trött på den här tentan. bestämde mig igår för att inte plugga mer på den, den fick inte dra ner mitt humör och ta mer av min energi. men jag kan bara inte låta bli att läsa. jag är knäpp. och ska jag vara ärlig så kändes det endå rätt okej när jag läste idag, men det är säkert bara nån dum inbillning. och tro det eller ej, men hemköpskillen var där idag med. men idag satt vi långt ifrån varandra.. men jag tyckte mig kunna urskilja ett litet leende mot mig!
det finns hopp för mänskligheten!

åh. ikväll skulle folk till underbara jazzhuset och se på almedals spelning. jag vill också! men mitt samvete skulle må för dåligt av att jag var ute och roade mig när jag hade en tenta att tänka på.. om man ändå inte skulle vara så duktig hela tiden, vad skönt det vore! man får ju ändå inget för det.

imorn ska alla ut och äta för att fira att elin har fyllt år! trevligt, trevligt. sen ska nog folk vidare att roa sig men nej, inte jag. tentan på lördag kan gå och dö.

meeen på söndag blir det tåg till stockholm. jag och evelina ska spela in musikvideo. som vanligt gör vi två knäppa och galna saker tillsammans fast jag har inte upplevt så mycket roligt med någon som jag gjort med henne. hon hoppar på när tåget passerar i hallsberg!

det är med lite blandade känslor jag återvänder till stockholm efter den sommar som var. dom dagarna  var några av sommarens bästa men jag har aldrig känt mig så omtumlad och förvirrad men samtidigt så levande som då. tunnelbanan, ropsten, centralen, lidingö, djurgårn, söder, långholmen, .. allt det där får mig att tänka tillbaka på den tiden. en liten bit av mig är fortfarande kvar där.


du gick sakta nerför gatan
vi hade inte bråttom hem
och jag vände mig om ibland
för att få en skymt av dig igen
det var så det var

som om stämningen fanns kvar
när mörkret lagt sig dunkelt över stan
som en känsla i förvar
som i trans blev jag harmonisk och human
du var mitt hem och min oas
du gav mig gåtorna tillbaks
du gjorde mig lycklig och förvånad







det är mycket jag saknar. vill tillbaka till i somras och peace&love festivalen med rebecka och evelina. världens bästa två dagar som avslutades med en hejdundrande efterfest men i princip hela sveriges artistelit. då fanns det inga bekymmer, vi bara gjorde vad vi kände för och levde livet! det var första gången jag träffade kristian också.
en annan galen kväll var den i mitten på mars i västerås. efter en underbar spelning med håkan hamnade jag och evelina på en schalgerbar tillsammans med bandet. en helt knäpp men ack en så underbar natt!

17303-39
håkan och jag,  den här stunden i resten av mitt liv..


jag fick mail av timo idag! hans trevliga lilla text gjorde den här dagen lite bättre! vill inte missa när han spelar på trädgårn i december..



alla drömmer om fåglar,
även du även jag
men plötsligt hamnar man väl under en spårvagn
för vasastan är som chinatown





förresten så ha jag det så himla fint här hemma hos mig nu. värsta mysigt (och rent)! :P




som om stämningen fanns kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0