och mina tankar har gått i cirklar,

nu är jag i göteborg igen. kom tillbaka igår.
hallsberg var trevligt, men det räckte verkligen med fyra dagar.. men hann med att träffa massa vänner, familj och orienterare. var på kolmårdskaveln på påskafton och träffade massa saknade. myyyysigt!
sara säger ofta knäppa saker men det hon sa i bilen på väg till stafetten tidigt på morgonen var nog nästan det bästa jag hört..

sara: "alltså om jag somnar så väck mig kl sju minuter över sju!"
tomas: "vadådå??"
sara: "jooo, för då är det det sjunde i sjunde 2007 kl 7 minuter över 7...!!"
alla i bilen: "men sara.. det är ju april.."
sara: "vadå??"
alla i bilen: "herregud sara.. suck"
sara: "jahaaa.. men jag hade för mig att det var den 7/7 idag...."

haha. så klockrent!



på tv:n säger dom att kärlek finns runt omkring oss
och astronauterna kan känna det långt bort
kärlek har svikit mig allt för många gånger
och jag vill ha dig...




idag var det introduktion på nya delkursen, demokrati och byråkrati.. mycket spännade! haha.
trots att vi började kl åtta och jag var väääldigt trött så var det rätt roligt i skolan. hade ju inte träffat tjejerna på över en vecka.. sen satt jag o pratade med daniel och måns på rasten. det kom fram att båda dom hade jobbat på en bingohall.. och läst upp siffror och sånt. haha. det var förövrigt inget jobb de rekomenderade.
hade lite svårt att fokusera på vad tanten sa mot slutet.. var trött och daniel som satt bredvid hade massa konstigheter för sig.. haha.


sen träffade jag en annan daniel m.fl för en fika på stan.. träffade också på johannes som var tillbaka i stan för en liten snabbvisit! det var trevligt.. han hade gärna fått bott kvar här i stan och gått statsinriktningen med oss tjejer! men han längtade tydligen hem till stockholm. sen åkte jag hem och halvsov lite framför oprah innan jag tog mig till badet och simmade en massa längder.

var inne o pratade med elin lite förut. och hon, världens bästa granne som hon är, gav mig en försenad påskpresent i form av en lyckokaka. ni vet sån man äter och som man hittar en lapp med nåt vist ord i som ska göra en glad. elin sa att det hade stått så fina saker i de andra hon hade gett bort..
men när jag öppnade min lapp stod det:  "you're putting on weight, time for exercise!"
tack för den.. tur att jag var duktig o simmade förut.


borde läsa lite nu innan det är sovdags. ska bara dricka upp mitt te..




...och var försiktig du har mitt liv i din hand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0