känn ingen sorg för mig göteborg,

ett framsteg blir ett bakslag,
nånting måste ungått min blick




en helg i hallsberg. det var väldigt längesen det.
men min syster har återvänt till sverige efter alldeles för många år i usa. så jag har hängt lite med henne.. det är kuul! hon är mysigt. sen såklart övriga familjen.. världens finaste!

var och handlade med mamma och maria på ica igår. det börjar bli lite nostalgi att komma tillbaka dit. efter alla somrar, lov och helger man jobbat där. det är grymt roligt att komma tillbaka. träffade även på världens sötaste evelina där. har inte sett henne sen i somras tror jag. hon får komma och besöka mig i göteborg snarast!
annars så var gårdagen slapp och skön. vi var hos grannarna ett par timmar och pratade.. sen åt vi goooood mat (som vi alla vet lagar min mamma den godaste maten) och sen kollade vi på julkalendern o sånt.

idag hade vi adventsfrukost. eller, jag åt frukost när de andra drack sitt efter-frukost-kaffe. men så är det ibland här på korsbergsgatan.. idag är det ju julskyltning så jag ska nog höra med min kära syster om hon vill hänga lite med mig. eller förresten.. kanske skulle dra dit med kim. aja..

i göteborg är det mesta som det brukar. med en PM-inlämning i veckan är det inte mycket annat som hinns med. är dock sjukt nöjd över att jag lyckats hunnit bli klar med alla i tid hittils - och gått på alla seminarierna. bra jobbat! var dock nervös i torsdags när vi hade gunnar. men det gick fint! han är inte så läskig som han ser ut.. eller jo, lite kanske. men nu är det ju jul i göteborg och det är kanske det mysigaste som finns.. liseberg, haga, avenyn, saluhallen.. mm.. mums! imorn har vi näst sista övningen innan lucia och julkonserten. det ska bli roligt, kanske höstens roligaste? :)

förresten så var rebecka på besök förra helgen! vi gick på stan i massor, fikade mycket och sen var vi ju på kent på lördagskvällen! grymt bra! sen åkte vi hem till mig och drack lite vin. det var också roligt.. :) hon är så söt.


nehej nu ska jag göra mig lite iordning, kolla på skidskytte och sen möta upp kim.


och just det : min kära vän kristian undrade om jag känner någon som är bra på blåsinstrument? han håller på och spelar in sin nya skiva och vill ha någon som kan spela det. så känner ni någon, hör av er!
han får förövrigt även stå för dagens låt:  kristian anttila - tio


right now, everything you want is wrong


Kommentarer
Postat av: Lisa

ja, stefan är rätt bra på trumpet XD

2007-12-03 @ 00:29:54
URL: http://www.pyttesyster.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0