tankar, minnen och en jävla massa nostalgi!

(jag är konstig ikväll. bara för att varna.. men även jag måste kunna vara nostalgisk ibland)



nu är jag i den fina lilla staden hallsberg. och den är sig lik kan jag säga..
men jag har det rätt trevligt. bäst har det varit att träffa alla orienterare igen. i måndags var jag på jumpan! så roligt och vi spela en massa fotboll! jag, johan och lilian var det bästa laget! sen åkte jag, rebecka och lilian till stugan och tog ett kvällsdopp. mysigt värre! vi planerade diverse jukola och lite sånt. taxfree-handling bland annat.. haha

igår var en slappdag, umgicks med mamma och så. sen på kvällen var det träning. roligt! sen fick jag träffa min älskade hanna! den bästaste man kan tänka sig! ser fram imot jukola mer och mer, kommer vara så underbart att få vara med alla i flera dagar. mums!

idag har jag träffat johanna, eva-liisa och martina! vi käka lunch och prata en massa! hade mycket att ta igen! sen ikväll har jag och mamma varit hos min moster och hennes man, hur mysigt som helst! åt god mat, var ute och gick och sen pratade jag massa med min moster, OJ vad jag tycker om henne!

det känns bra inför jukola (förutom att min hals gör ont!). är lite pirrig och förväntansfull, så ska man ju känna. förra året var heeelt underbart! vädret var kalas och stämningen på topp hela tiden. förra året på jukola hade jag en speciell känsla i kroppen. ett slags lugn.. jag önskar att jag kände samma sak nu. visst, känslan finns där ibland men jag önskar att den alltid fanns där. ibland kan jag känna att jag vet vad det är som saknas och varför jag inte känner som då, framförallt varför jag kände så då. men jag intalar mig själv att jag har fel. jag måste ha fel.

ska bli så roligt att få träffa folk från andra klubbar som man inte sett på länge. det var på jukola för ett år sen som det började, den sommarens äventyr. egentligen var det nog mycket mer än ett äventyr, mer än vad jag hade tänkt mig. men det var någonting jag behövde och mådde bra av. i år är det inte samma sak och det känns skönt. antagligen kommer många minnen komma upp i helgen. men jag är inte rädd för dom, inte heller så mycket för hur det skulle kännas och träffas där igen. jag känner mig trygg och vet var jag har mig själv, i allafall på det sättet. mitt hjärta finns någon helt annanstans. när man är borta från en person man tycker om mycket börjar man alltid fundera så mycket, ibland bra men ibland dåligt. i helgen kommer jag nog inte ha tid att fundera alls, kommer ha alltför mycket annat att tänka på..


har kollat igenom min blogg från förra sommaren, efter jukola. alla låtcitat som kom ut ur mitt huvud när jag skrev.  det mesta blir till musik när jag har för mycket i huvudet. men just nu har jag konstigt nog inte så mycket låtar i huvudet.

men jag tar de från förra sommaren..  :



the sounds - rock n roll

"1, 2, 3, 4
no, I want more
and 5, 6, 7
it's not OK
how come you taste so good?
this time I'm really hooked


it's half past ten, it's getting late
but the night is young and I can't wait


i'm a bit drunk as you can see
i bet you would like to undress me


something sweet or something strong
seems like love no longer can turn me on"




håkan - försent för edelwiess


"du säger att kärleken aldrig var till för dig,
att du aldrig känt vinden högt över trädtoppen


du säger; har du tändstickor? ja, tillräckligt om du vill bränna ner stockholm..


och du undrar vem som kysser henne nu
vem? vem om inte du?
det gör ont att veta men lika ont att undra


i natt finns ingen väg tillbaks,
ingen alls"



håkan - klubbland flight 2 remix
winnerbäck - stockholms kyss
death cab for cutie - i will follow you into the dark
jakob hellman - hon har ett sätt
winnerbäck - ingen soldat
håkan - there's a light that never goes out
winnerbäck - för dig


fan, känner mig sjukligt nostalgisk. antagligen mest för att jag saknar närheten. helt sjukt men jag har lagt in dessa låtar plus lite fler från förra sommaren på min mp3 nu inför helgen. det kommer ändå inte göra nån skillnad. jukola blir aldrig mer som 2006, antagligen. önskar att jag var hos dig, så jag slapp all jävla nostalgi!

jaja, jukola imorn blir grymt! en helg fylld med roliga stunder tillsammans med hanna, rebecka, jenny, ivan, sara, lilian, malin, helena, johan, henke... jaa jag kan hålla på huur länge som helst.


sen på måndag är man åter i hallsberg och på onsdag är det tillbaks till göteborg och kärleken!



det ingen minns har aldrig hänt
vi låtsas som att inget känns...


?



dom här gatorna gjorde oss galna..
ja, det är sant. hallsberg gör mig galen!


Kommentarer
Postat av: sthlm

ja, "den här stunden är i resten av mitt liv.."

2007-06-14 @ 12:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0