med drömmen i behåll och med lust att ta vid,

ungefär såhär är det..


vi visste ingenting om vekligheten, vi sökte i det stora efter svar
så många illusioner som har rastat och så långa vägar kvar


du har vunnit och förlorat, du har sett dig själv i spegeln
du har vaknat i fel säng, du har vart kär
och framtiden väntar som en farlig gåta,
man har bråttom, sen är man där.
i en stad som får en att bli större än man är
men i en ålder som sätter allt på jorden


jag trodde att jag visste vem jag var,
och vad jag ville
men nu skulle jag inte välja dom orden..



detta kan man verkligen kalla söndag. förutom att jag har sprungit några varv på motionsspåret här utanför och tvättat ar denna dag endast bestått av trist läsning.. och ändå känns det inte som om jag är nåt klokare för det..
imorgon börjar en sjukt tråkig vecka. bara massa läsa läsa läsa och sen diskutera massa frågor och sen tenta nästa måndag. skit att det är på en måndag... då kan man ju inte göra nåt annat än plugga i helgen. men det är som sagt bara en vecka kvar av mitt första år som student. är rätt stolt över mig själv faktiskt.. trodde inte att det skulle gå så bra som det har gjort!

tur att denna helg som var nu var trevlig och fin. after worken på kings head var himla trevlig, massa goa personer från klassen och så var ju även hannes där och jag sammanförde honom med jörgen, joachim och de andra killarna i klassen. sen efter kings head tog jag, linn, andrea och karolina oss till sleeping beautys releasfest som dom hade i en gammal teaterlokal vid masthugget.. det var ett trevligt ställe. dom spelade och det var bra.. sen blev det lite häng och lite dans. men mest var jag utanför och pratade med trevligt folk. kristian var där och det var mycket trevligt, alltid roligt att hänga med honom. han gör mig glad och vi kan prata om så mycket intressanta saker, haha.. ser verkligen fram emot hans spelning på liseberg på tisdag! sen när kalaset var slut gick vi heeela vägen hem, jag, karolina och daniel. vi diskuterade plastikoperationer, mopsar och annat sånt viktigt.


gårdagen var en mysig dag. promenad ner på stan och så.. sen på kvällen gjorde jag och daniel pizza. eller mest han för jag höll på med massa annat viktigt ;) sen så kollade vi på skärgårdsdoktorn.. det var mysigt, så mysigt att jag somnade..  förresten så har jag ett vitkålshuvud på 3 kg hemma så är det nån som behöver är det bara att komma förbi! annars lär jag leva på hemmagjort pizzasallad resten av veckan..



spelar det längre någon roll?
jag orkar inte slåss, det är bortom min kontroll
du lämnade mig ensam, och självklart blev jag rädd
min sista gnista hopp, var att synas; att bli sedd..




nehee.. nu är min läspaus slut kanske? vill inte att den ska vara det.. den där daniel skulle ringa med. för kanske sisådär fem timmar sen? jaja, jag får väl kolla på dokumentären "världens största penis" som går på femman i brist på annat..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0