i skuggan av din stolthet ska jag resa mig och gå

snart ger jag upp.
två seminarium, en inlämningsuppgift och en såhääääär stor hemtenta - på 13 dagar. vet inte riktigt var jag ska börja.. eller jo, det vet jag. men det går dåligt. seminarie på fredag. två böcker a 350 sidor på engelska om globaliseringen ska vara lästa. och jag har läst den ena.. i multifart. jaja, det får bära eller brista. får väl komma på andra smarta saker att säga.. eller nåt..

just precis nu önskar jag att jag jobbade på mitt sommarjobb ica. där har man inga sådana här bekymmer. fast.. vem vill fastna på ett sånt ställe hela sitt liv? nej, jag har det ju helt otroligt bra här i göteborg nu.. men just för tillfället kan jag inte njuta av det. inte ens lite.. eller jo, när jag gick från biblioteket idag genom vasagatans allé var det vädligt vackert. kvälls-sol och röda löv och ett allmänt vackert göteborg.

min kära vän kristian skulle komma nån kväll denna vecka och hämta sin blomma jag har här.. sen ville han diskutera växter och våra liv. haha. ja, det kan bli spännande.. kanske tvingar jag honom att diskrutera demokrati stället.. :) han spelas förresten allt mer på radio nu! så roligt. varje gång jag hör låten på p3 blir jag glad. mamma ringer ibland och berättar att dom spelar den på p4 hemma.. haha. mamma gillar nästan kristian lika mycket som jag. när jag var hemma för nån vecka sen gick hon runt och nynnande då och då "jag vill bara ha dig, haaaa dig.. till att vilja ha mig".. :)



men nej,
jag ska klara dom här två veckorna som är kvar innan det är dags för andra halvan av statsvetenskap b. jag säger bara det.. läs aldrig det. det tar kål på en! (fast efter denna termin lär jag ju typ vara såhär smart.. men ändå). idag var det nära att jag verkligen gav upp på riktigt. hade suttit och kämpat med en av artiklarna till inlämningsuppgiften i flera timmar på biblioteket och förstod ingenting.. varken artikeln.. uppgiften eller hur jag skulle kunna få nåt vettigt skrivet. men sen har jag världens bästa och klokaste (på riktigt!) karolina som peppade mig precis när jag behövde det som mest.



jaja. åter till mitt skrivande om huntingtons och fukuyamas åsikter om demokratiseringen och relatera dom till kjaers demokratiseringsteorier... oj vad spännade!



vi glömmer höst, och vi glömmer vår
vi glömmer allt och tror att tiden är svår
men man kommer på, sen efteråt
att vi hade rätt kul emellanåt


vi hörs om 13 dagar då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0