och jag saknar våran sång,

proportionellt valsystem eller pluralitetsvalsystem? det är frågan.
ja, jag sitter här och sliter med inlämningen som ska in på fredag i samband med seminariet. valsystem, valsystem och åter valsystem. roligare finns ju..

annars har dagen varit rätt fin. helene kom igår kväll för hon skulle på synundersökning här i stan idag. det var mysigt. vi åt fruktsallad och pratade en massa. sen imorse åt vi frukost i haga. så mysigt och så gott! sen pluggade jag ett par timmar på biblioteket medan hon var på undersökningen. sen möttes vi upp och åt lunch för att sedan i princip gå direkt till ett fik. mums mums. sen gick vi på stan tills hon åkte hem vid sex. hon köpte som vanligt en massa kläder och böcker. hon är så go. jag var på jakt efter en fin skrivbok där jag kan skriva fina saker men hittade ingen som kändes helt rätt..

sen har kvällen bestått i att försöka författa något vettigt på 5000 tecken. går trögt. jag blir så less på alla jävla artiklar som man inte fattar nåt av! men men, mitt mål är att vara såpass klar imorn så jag kan dra iväg till bengans och winnerbäck-signeringen kl 17. längtar efter att få hans skiva, det kan inte vara annat än bra!

jag gillar min mamma. och saknar henne. idag ringde hon för att berätta att hon hade hört en intervju med winnerbäck på radio och att han verkar vara en så bra kille. och hon tyckte att det var så coolt när winnerbäck presenterade mig för ola salo i somras. haha, okej, jag medger att jag tyckte det kändes rätt okej med.. haha! sen tycker hon att winnerbäcks duett med miss li är så vacker. sen började hon babbla massa om miss li. min mamma, gammal som gatan men ändå stenkoll på svensk musik.. undra vem som kan ha lärt upp henne? ;)

nehepp. åter till politiklärandet, och min musik som håller mig vid liv.
pop och politik, det är så det är!


dalarna och falun är lite väl långt bort nu..



peggy lejonhjärta - ab stockholmshem
lars winnerbäck - brustna hjärtans höst
the shins - a comet appears



godnatt,



jag minns varför jag föll för dig,
varför jag alltid föll för dig
radion spelar våran sång,
och det känns som tusen år sen..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Och jag brukar läsa din ibland också!!! =) Allt bra med dig annars???

2007-09-30 @ 16:41:21
URL: http://www.metrobloggen.se/stumpan1979
Postat av: Lina

Hej Liza!
Jag såg Andra Avenyn idag. När kommer du vara med tror du? :) Hoppas allt är bra! Puss på dig

2007-10-01 @ 22:47:30
URL: http://ifitsallieverdo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0