vilse i det svarta

idag är en dålig dag. jag är helt sjukligt trött och det mesta känns meningslöst. det var nästan hemskt att vakna, ingenting att se fram emot.. för en dag av tvätt och massa plugg är inte det mest upplyftande direkt. och det är så hela min vecka ser ut, hela månaden och ja, hela hösten. fan. jag vill inte. är otroligt skoltrött efter bara en vecka i skolan. det är sinnessjukt att efter en vecka i skolan ska vi ha läst typ 2000 sidor i fem olika böcker plus en miljon avencerade engelska artiklar om demokrati. men men, klarar jag den här terminen klarar jag allt. och statsvetenskap B ska fan inte få bryta ner mig!

i fredags spelade håkan på liseberg och det missade man såklart inte. jag och jenny var där och dansade och sjöng, haha. det var en helt magisk stäming på liseberg och håkan gjorde en av sina bästa någonsin. kvällen började med att jag mötte upp jennyoch vi gick till lisa som bor i gårda, precis mittemot liseberg. där var det massa tjejer och vi lyssnade på håkan och det var mycket trevligt. jag och jenny delade på en flaska vin och sen tog vi oss till liseberg och tack vare varsin fribiljett slapp vi den lååånga kön! fint!

och konserten var som jag redan sagt mycket bra. topp tre var:
1. han spelade uppsnärjd i det blå. min favoritlåt som han inte spelat live sen första turnén eller nåt
2. att de körde almedals låt "alla platserna". den låten spelades flitigt på våra kalas och dylikt under hösten..
3. övergången från förhoppningar och regnbågar till klubbland. helt otroligt snyggt!

sen när håkan spelat färdigt gick vi tillbaka till tjejkalaset. där vara alla jättefulla och varken jag eller jenny förstod hur det hade gått till eftersom de också hade varit på håkan.. jag och jenny drack lite öl, ja, jag har lärt mig dricka öl. men jag vet inte om det för någonting positivt med sig.. i alla fall inte i fredags. blandningen av öl och vin slog rätt hårt på mig. jag och jenny skulle bege oss till uppåt framåt och innan vi drog skulle vi bara göra oss lite fina och i badrummet hittade vi en rosa jordgubbs-badmössa som vi gick lös på. hemska bildbevis finns.

det blev inget uppåt framåt för det var heelt fullt. istället begav vi oss till publik på andra långgatan där vi träffade shahin och även emma som dök upp! så roligt att träffa henne! sen vidare till pustervik där även david infann sig. och jag träffade zackarias från klassen och michelle från kören. som så ofta när man träffar nån halvbekant ute så är man bästa vänner. så även då, haha. sen har jag faktiskt ingen koll på hur länge vi var där och vad som hände. eller jo, hannes dök upp och spred lite glädje. sen helt plötsligt var var jenny borta och emma skulla dra.. och hannes hade hittat några tjejer. så det var bara att bege sig hemmåt. jag var på ett rätt gott humör och somnade som en sten.
, värre var det när jag vaknade. har aldrig i mitt liv haft sån ångest. jag begick ett av mina livs största misstag den kvällen och jag har lovat mig själv att det aldrig, ALDRIG ska hända igen. fan alltså. det är så långt från vad jag står för som man kan komma. men som allt annat dåligt så känns det nu som att det förde mig sig något bra - ännu mer kärlek! och det känns ju bra.. även fast det nog hade kunnat ske på ett lindrigare sätt.


resten av helgen var slapp.. och igår var det plugg på ktb hela dagen tills det var kördags kl 18. det var ritkigt roligt igår.. nya körledaren stina är grym. ibland känns det lite avancerat och svårt för mig men jag kan ju faktiskt! tjohoo.. kan tillägga att michelle som jag träffade på pustervik och jag samtalade en hel del under kvällen. kanske är ett bra sätt att ta kontakt när man är ute i svängen sådär.. haha.


nej, nu ska jag hämta den där fucking jävla tvätten (ursäkta språket men min tvättstuga är kass!). var nere nyss men då var det ju såklaart inte torrt. fick dock hjälpe en vilsen nyinflyttat kille med tvättmaskinerna. vem kunde tro det för ett år sen att jag skulle bli en sån tvättmästare. mamma har alltid haft den titeln hemma..


på torsdag händer dock en rolig grej. lasse lindh spelar på sticky och jag ska dra dit daniel. lasse är faktiskt otroooligt bra. förresten så saknar jag en konsertkompis till winnerbäck när han spelar i oktober.. någon?


aja. dags för dusch och att ge tvätten ännu en chans att vara torr.



nu när du har mig, förlorar du aldrig mig

Kommentarer
Postat av: Lisa

konsertkompis till winnerbäck.. hm.. klarar du av mig är jag ledig! :)

2007-09-12 @ 23:58:31
URL: http://www.pyttesyster.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0