julstressen har uppenbarat sig!

nu kom julstressen. bara sådär helt plötsligt.

mycket i skolan. mycket med kören. mamma kommer på besök. mycket med julklappar och mycket med att hinna umgås med sina nära och kära och samtidigt hitta den där julefriden och gärna hinna med att jobba en timma eller två..

idag hade vi genrep i hagakyrkan inför lucia på fredag. kändes lite osäkert ikväll.. men jag är säker på att det kommer bli kanon på fredag. till det hela hör ju att jag ska vara lucia också. balansera levande ljus i håret, gå lagom långsamt i kyrkgången, sjunga rätt och hålla ordning på alla stämmor och INTE SVIMMA! jag har hört många skräckhistorier om det där med att lucian svimmar. så jag tar åt mig alla tips jag får så har ni några att ge så är det mer än välkommet!

det är med en skräckblandad förtjusning jag ska vara lucia. sjukt nervöst, lite skakigt och läskigt men oj vilken känsla det kommer vara. fullsatt hagakyrka på morgonen. sjunga vackra sånger med hela min underbara kör. akustiken i hagakyrkan är inte att leka med. 



det kommer bli fint på fredag! kom dit! 8.00!

dock är det lite kris med lucialinne. karolinas underbara som jag lånade förra året har försvunnit i hennes flytt. nu har jag fått lånat ett fint av hanna som dock är lite för kort. förhoppningsvis ska min hjältinna andrea rycka in imorn och sy dit en bit tyg. det hoppas jag på! sen ska luciakronan helst kläs in i lingonris också.. hur, vad och vem vill göra det åt mig? 

nej dags att sova. mycket att göra imorn. 
skola, möta upp stina och få luciakronan, skola igen, hem och tvätta, till andrea..


Kommentarer
Postat av: Kingen

du blir nog en grymt bra lucia!!!

2008-12-09 @ 13:05:25
URL: http://kingenfrannorrland.webblogg.se/
Postat av: lisa

åh så spännande! jag skulle gärna komma och titta men jag ska på julfika på jobbet då :( typiskt. jag skulle visserligen kunna ändra mig men jag får lite obehaglighetskänslor av kyrkor så jag vill nog inte gå ensam o tvivlar på att jag hittar sällskap. men hur som haver så kommer det nog bli kanon o du kommer lyckas finfint som lucia!

2008-12-09 @ 14:23:18
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: lisa

men ååhh :( awh, jag vill ju. samtidigt som jag är jättepeppad på julfikan på jobbet med. fast jag kanske kan lösa det ändå. ska försöka ;) jag tvivlar dock på att det går att ta några fina bilder i en mörk kyrka utan en extern blixt. men man vet ju aldrig!

2008-12-09 @ 15:13:59
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Kingen

Synd man inte kan komma o kolla, men Tisdag kommer vi.....

2008-12-10 @ 16:56:09
URL: http://kingenfrannorrland.webblogg.se/
Postat av: Hullan

Klart det blir bäst Fezat!! U CAN DO IT

2008-12-10 @ 17:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0