bara så länge det finns stjärnor över oss

jag är hungrig men jag orkar inte laga mat.. och jag har ingen inspiration heller. får bli yoghurt och mackor. och ett äpple kanske.

imorn är det onsdag och då är man redan halvägs in i veckan, det går fort. imorn är en lång dag. föreläsning kl 9. sen vid lunch ska jag och elin ta oss till lunchmötet med vårt kommande sommarjobb. det blir spännande att se vaad som väntar oss. kommer kännas konstigt att inte jobba på ica i sommar, har ju gjort det i alla år jag kan minnas nästan. kanske kan jobba där en dag eller nåt så jag får lite ica-känsla eller nåt..

igår var också en lång dag. först skola 9-16, sen lite plugg ett par timmar i väntan på kören (eller jag sorterade mest papper), och sen kör till 21. kören var rooolig. jag fick sjunga en stämma som verkligen var i mitt mest behagliga röstläge, jag var mycket nöjd över detta :)

i lördags var jag på en av mina finaste konsertupplevelser någonsin. och det var ingen mindre än min fina vän kristian som stod för det. han hade en akustisk spelning på en teater här i stan och det var fint, fint, fint! han annars så snabba och pop-iga låtar gjorde sig minst lika bra som lugna. han sjunger så otroligt vackert. det var så fint och mysigt därinne också, sen läste han lite ur sin gamla dagbok han hade när han var liten. fick höra en fin liten saga om kaninen kalle också, haha. jag hade dragit med mig ivan dit och jag tror han blev positivt överraskad av musiken.. alltså, på riktigt - ni måste köpa hans skiva sen när den kommer ut i mars/april nångång.. sen blev det en snabbis förbi ett födelsedagskalas och sen till storan och klubb populär dit även krille hade tagit sig. en kille som kallar sig kaka spelade där och jag tyckte det var mycket bra! det är en härlig känsla när man upptäcker nya band och ny musik!


image173
kristian in action, visst ser det mysigt ut?



igår skrev jag en text om någonting som jag tänkt på senaste dagarna. men det är svårt att få det att bli precis som man tänker. det är så svårt att förklara och egentligen är det nog ingenting som behöver förklaras.. men det finns där.

det är en sånhär dag jag saknar linn lite extra mycket! ta skidorna och åk hem från trysil nu!


spelade lite gitarr igår och jag lärde mig nästan att spela en låt med kristian. det går framåt, alltid något.

nu ska jag ta och äta den där yoghurten, och mackan. och äpplet


anna ternheim - a tribute to linn
kristian anttila - västra frölunda
hästpojken - utan personlig insats
kaka - what a frame
moto boy - beat heart




vem är du att mig fördömma?
varifrån är du?

allt, allting börjar hemifrån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0