du missar inte en chans att ta igen för allt,

trött trött trött.
idag har vår klass varit ute i skogen hela dagen, fråga mig inte varför. vi samlades redan vid 8 imorse och åkte buss i säkert 40min.. genom hela stan.. och sen förbi angered och ut i skogen. långt ut i skogen, jättelångt! där stannade bussen och släppte av oss.. vi möttes upp av två från skogsvårdsstyrelsen och sen blev uppdelade i två grupper och fick gå varsin vandring i skogen och gubben berättade om skogen och varför den såg ut som den gör och vad man har odlat för träd, och vad ett träd är värt osv. den delen av dagen var skittråkig, så tråkig så att jag och erika började leka med kottar. det mest spännade under förmiddagen var kanske när vi skulle ta oss över en mosse för att kolla på nån nyckelbiotop som det så fint heter. alla fick panik över hur vi skulle ta oss över det blöta utan att trampa ner oss i det kalla vattnet. men jag och några modiga till (jag är ju orienterare!) balanserade över det allra blötaste området på en stock.. en väldigt instabil stock. men jag tror de flesta av oss klarade sig..

men sen vid 12 fick vi äta vår medhavda matsäck kring en varm eld och oj vad det var välbehövligt och värmade! gott med mat när man är ute. sen efter maten delade vi in oss i grupper och så fick vi skaka grangrenar och samla småkryp och dylikt i sopsäcker (som vi imorn ska gå igenom och räkna..). sen fick vi även mäta hur många granar det växte inom ett visst område och hur många grenar det var på en gran. lätt att räkna det?? jag och ximel gjorde iaf vårt bästa. men vi fick väl ett kg barr var i huvudet och blev trötta och lite smått frustrerade.. citat ximel: "varför ska vi göra sånthär? vi är ju statsvetare!!".
men vår grupp jobbade på bra och blev klara först.. det bor två stora tävlingsmänniskor i både mig och ximel, haha! sen var dagen slut och vi åkte buss tillbaka. såhär i efterhand var det en trevlig dag, i alla fall på eftermiddagen. fick verkligen orienteringskänsla av att vara ute en hel dag sådär. mys!

sen hämtade jag ut mina och morbrors biljetter till jonas gardell. han kommer hit till konserthuset i mars, ska bli sjukt roligt att se han!
sen köpte jag diskmedel också. så jag kunde ta tag i disken när jag kom hem.. (hm. allt är väldigt spännande idag känner jag).

efter att disken var avklarad duschade jag för att få tillbaka värmen till min kropp. tog ett tag, vet faktiskt inte om den återvänt än? och nu sitter jag och käkar soltorkade tomater.. borde kanske spara dom till nån matlagning? men vadå? minst lika goda som dom är.. inte ett så billigt godis kanske, men desto nyttigare! :)

imorn är en mördardag. skola 9-16 där vi ska ha föreläsning och sen räkna våra insamlade kryp och sånt fint. sen har jag miljöpsykologi 18-21. SUCK! verkligen suck.

ikväll SKA jag sova tidigt. annars kommer jag verkligen inte klara av morgondagen. kanske ska ta upp och läsa lite i "luften och miljön"? då somnar jag garanterat.




skogsmullebilder från dagen:




1. frusna studenter lyssnar på skogsvårdsstyrelsemannen
2. riktigt friluftsliv.. skulle vi ta oss över bäcken levande?
3. erika i hennes snygga mössa
4. ett vårtecken: en myrstack i solen! full aktivitet rådde!
5. jenny samlar småkryp
5. ximel räknar grenar..





hästpojken - eklandagatan
hästpojken - vänta med att tänka



det blir en fin sommar i år tror jag..


Kommentarer
Postat av: haddis

såg gardell igår, han var helt fantastisk, som vanligt. missa inte att köpa hans show "väckelsemöte" på dvd. an old time classic är ju alltid "livet".

2008-02-24 @ 19:45:39
URL: http://haddis.blogg.se
Postat av: Fröken D

kul
o va ute i skogen=) ha det gott!

2008-02-25 @ 11:28:50
URL: http://mjaomjao.blogg.se
Postat av: HELENASCITY

ha en bra dag!

2008-02-25 @ 14:31:13
URL: http://metrobloggen.se/helenascity

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0