the sound of silence

hello darkness my old friend,
i've come to talk with you again..


jag klarar inte av när det är mörkt i princip dygnet runt. när kommer ljuset tillbaka? och när kommer glädjen tillbaka? jag vill ha vår och sommar till göteborg nu.. gå i allén längs vasagatan och solen skiner, alla cafeér har uteserveringarna öppna, löven är gröna och man har lagt undan alla varma kläder och går runt i söta klänningar och tygskor.
just nu skulle jag ge väldigt mycket för att få det. det är väldigt mörkt nu, på alla möjliga sätt.

jag känner mig osocial. egentligen är det nog att träffa massa folk som skulle få mig att tänka lite ljusare.. nyår här i göteborg var underbart med massa kära vänner omkring sig. men.. jag vet inte. på måndag har vi föreläsning och innan dess ska jag ha skrivit klart ett pm, och helst börjat på nästa. men sen när de här två pm:en är klara är statsvetenskap b slut. en kurs som jag i efterhand kommer vara sjukt nöjd över att jag klarat mig igenom men som just nu känns som en enda börda och det jobbigaste jag varit med om.. just nu finns inte energin till att göra klart det sista i kursen nånstans, men jag ska klara det ändå. på nåt sätt..



i need to find peace, anywhere in me



nej nu ska jag sätta på broder daniel på högsta volym och glömma allt en stund. hoppas att det känns bättre sen..


ge mig en sommarmorgon, eller en solnedgång, en o-ringenkväll i husvagnen med hanna. ta mig till peace&love-festivalen igen. sista natten när det var massa dans. med tjejerna i those dancing days, ola salo och min kära krille och jossan. då hade man inte mycket bekymmer inte... ge mig den sommaren igen. eller förra sommaren. vad som helst. bara inte det här..


tur att man har minnena kvar.





och jag känner inte riktigt
och jag lever inte riktigt
under dagarna som inte riktigt finns
men så kommer en säsong igen
och strömmen går igång igen
och nätterna blir ljusa
och jag känner och jag lever
och jag minns


Kommentarer
Postat av: Linda

Oh ja, helt klart de hetaste grabbarna! Serien blir bara bättre och bättre :) Så fort ett avsnitt kommer måste man ladda ner det och dregla efter alla killar ;)

2008-01-03 @ 21:57:27
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: malin

jag tycker du är jätteduktig som klarar skolan så bra! kraam

2008-01-04 @ 21:54:14
URL: http://malinsand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0