today is a good day

det är över nu.. den evighetslånga och oerhört seeega terminen full av PM-skrivande och seminarium är över!
eller, sista seminariet är imorn men jag blev klar med PM:et redan igår, två dagar före inlämning! vad har hänt? hmm.. jag gjorde bara som nina brukar säga "det gäller bara att bestämma sig!". så på två dagar hade jag skrivit mina fem sidor och är iaf hyffsat nöjd. ser till och med fram emot seminariet imorn.. det är lärorikt och det är ROLIGT! bästa kombinationen? yes!

sen imorn efter seminariet ska vi fira alla tjejer på stats att vi tagit oss igenom detta år av statsvetenskap. vi ska väl äta eller fika eller något sådant. men i helgen ska vi fira lite mer på riktigt! det är vi värda.. hur var och när är dock frågor som ännu är ouppklarade. på måndag börjar nästa termin och det blir en termin full av miljövetenskap och miljöpsykologi. spännande att få läsa med alla från den riktiga klassen igen. blir nog många mysiga lunchraster och sådant! tyvär kommer vi ju hålla till vid miljöistitutionen som ligger i botaniska trädgården.. lite för långt från stats, biblioteket, handels, seven eleven, alla bra lunchställen och allt KAFFE! hur ska detta gå? på ett år har kaffe verkligen blivit ett måste.. tror det kommer med allt läsande och skrivande på biblioteket. får väl ta med sig termos? nää. det löser sig nog på nåt sätt!

jo just, i fredags var jag ju hos kristian och spelade in till hans skiva. jag fick sjunga på lite olika låtar och det var väldigt väligt roligt. är så glad att jag åkte dit.. var nästan lite nervös men han bjöd på kaka och var sådär go som bara han kan bli. det roligaste var nog att ha på sig sådana där stooora hörlurar och höra massa olika ljud i o min egen röst och hans röst och gud vet allt.. förhoppningsvis kommer nånting med på skivan. han kan ju ändra sig tusen gånger om och få en miljon nya ideér på en dag men men.. en del låtar var skitbra så ser verkligen fram emot skivan nu. med eller utan liza medverkande kommer det blir toppen! :)

det är mycket musik i mitt liv. det gillar jag. igår var jag hos petter. han och jag har ett projekt.. ett musikprojekt alltså :) han har skrivit musik till texter jag skrivit och fick lyssna lite igår. myyyycket lovande. förstår inte hur killen hinner med bara. dels spela så mycket med kristian och med sitt eget band sleeping beauty och sen jobba som en tok. var iaf en trevlig stund där med kaffe och musikprat och massa annat prat!

idag var en trevlig dag på stan med massa flickor. vi käka sushi. åtta pers var vi som invaderade sushistället. gott var det. sen drog vi runt på stan.. sen blev alla såhääär trötta.


nu är det sovadags. imorn är en fixardag. måste komma ihåg att gå ner till kundmottagningen här där jag bor o visa upp mitt kårkvitto. annars kanske jag blir vräkt, det vore ju inte så trevligt. sen ska jag gå och registera mig på miljöpsykologin.. sen skriva ut mitt pm. sen göra det bästa seminariet ever. sen träffa de andra. spännande dag imorgon alltså!


so long,



i can't say that you are pretty,
that will make me i liar
but you turn my legs to spagetti
and you set my heart on fire..

you set my heart om fire..

Kommentarer
Postat av: amanda

weeeej ett blogginlägg! nu blev jag glad som får en liten paus i min egen tenta och istället kan få vara med och dela ditt liv lite.. :) Puss!

2008-01-17 @ 12:06:00
URL: http://amandahildur.blogg.se
Postat av: Lina

Hej Liza! :) Solariet är vid Kaggeledstorget vid Torpa/Munkebäck. Inte det man passerar varje dag, men det är bra iallafall, tycker jag! Det är drop-in och öppet från morgon till sent på kvällen typ. Hoppas allt är bra med dig!

2008-01-22 @ 16:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0