varje litet steg du tar,

nyss sa dom på nyhterna att göteborg var sveriges chicago eftersom det tydligen är så mycket brottslighet och kriminella gäng här. detta är något jag inte har märkt.. okej, det var ju ett stort rån här i stan igår och tydligen, också enligt nyheterna, så vaknade göteborg upp på morgonen som en stad i chock! haha. sääääkert. i min stadsdel var det lugnt och fridfullt.. dock vet jag att erika och jenny (som bor mitt i smeten av ullevi, centralen och polishuset) var lite tveksamma till om de skulle kunna gå ut och handla igår förmiddag eller inte..

jaja, det är hursomhelst lite överdramatiserat tycker jag. göteborg är ju sveriges bästa stad, sveriges framsida och alla är glada och smarta.. eller nåt, haha!

idag är det dags för tredje föreläsningen på nya kursen. än så länge har den endast varit ett sömnmedel. hur ska detta gå? det suger att vara borta på botaniska och läsa. helt dött där.. lärarna är heelt insnurrade på sina växter och igår sa vår föreläsare att det mest intressanta som fanns var att experimentera på små små kräftdjur och se hur de påverkades av olika miljögifter. heja. så nästa vecka ska vi ha laboration (labb?! jag har inte haft nåt i den stilen sen natuvetenskapen med herbinger på gymnasiet.. jag är ju för sjutton statsvetare nu!) på just dessa små kräftdjur. som jag längtar! jag har alltid vetat att statsvetenskapen är mer min grej. men ska vi kunna jobba med miljöpolitik och miljöfrågor i samhället är det väl nödvändigt att vi ska veta en hel del av miljö också.
efter dagens föreläsning som är 13-16 måste jag fördriva tiden i två timmar tills klockan 18 för då är det första föreläsningen i den andra kursen, miljöpsykologi. det kommer bli desto mer spännande!

jag har insett att det kommer vara de dagar då vi först har föreläsingar 9-16 och sen har några av oss miljöpsykologi 18-21. hur ska man överleva dom dagarna? tips är välkomna!

jag är alltid hungrig har jag kommit på. särskilt under föreläsningarna. jag har varit ute o tränat och sprungit väldans mycket och långt senaste tiden så det har nog med det att göra.

jag har äntligen skaffat mig en ny mp3 nu. så NU är liza tillbaka igen. åka spårvagn utan musik är trist och springa utan musik är jobbigt. har snöat in på lasse lindh, igen. hans texter är så bra så de nästan är i klass med min andra favorit-lasse, winnerbäck. håkan spelar här i april. biljetterna tog slut på typ en halvtimma - jag fick ingen. men det ska nog gå att ordnas kanske.. får väl passa på att dra lite i de där trådarna man har.. :)

när jag ändå är inne på musik-temat kan jag berätta att kören började igen i måndags. såå roligt! det har varit ett lite för långt uppehåll sen jul. vi fick noterna till våren och jag blev utomordentligt nöjd! vi ska sjunga en hel del från kristina från duvemåla och anthem från chess. åh så fint. sen ska vi sjunga ted gärdestad! och, sist men inte minst, kent! vi ska sjunga den fina låten sverige. vi övade på den i måndags och det låter mycket lovande.. dessutom ska vi ha nåt slags abba-medley som vi inte fått än (vi har för övrigt, som ni kanske märkt, ett björn och benny-tema i vår).

jag tycker att ni som har facebook kan gå in här och kolla/lyssna (vissa klipp är lite mörka..) lite från vår julkonsert.. jag tjatar ju så mycket om kören här i min blogg så det är väl inte mer än rätt att ni får höra lite, haha. vi har förresten nyintag på måndag och nästa måndag tror jag. kom och sjung ett litet intagningsprov för vår körledare stina..

http://www.facebook.com/video/video.php?v=19571275284&oid=2391904537

http://www.facebook.com/video/video.php?v=19566630284&oid=2391904537

http://www.facebook.com/video/video.php?v=18834905284&oid=2391904537

se till att kolla där nu.. :)



nu ska jag börja fixa mig, och fixa mat och matlåda.



pusshej

travis - battleships
travis - new amsterdam
lasse lindh - sommarens sista smak
lasse lindh - du kommer aldrig mer vara ensam



för alla hjärtan måste gå sönder ibland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0