PEACE&LOVE 2008

det är väl kanske på sin plats att jag berättar lite om peace and love som var förrförra veckan. det var ändå tre väldigt händelserika dagar.

onsdag 25/6: jag lämnade göteborg på kvällen med min festivalpackning och tog mig till hallsberg. åt mammas goda mat och somnade rätt fort.. sjukt trött efter en tid med intensivt jobb med lååånga dagar. en festival var välbehövligt!

torsdag 26/6: klockan 11 gick mitt och evelinas tåg mot borlänge. det var en trevlig tågresa förutom att evelina mådde lite illa sista halvitmman av att åka baklänges. men vi kom fram utan att hon behövde göra jobbiga toalettbesök. väl framme i borlänge var det tusen människor men vi hittade vårat festivalsällskap som kom med ett annat tåg från stockholm utan problem. mitt festivalsällskap bestod av förutom evelina; jossan och lee. världens vackraste tjejer! vi packade in vår packning i jörgens bil. nu ska jag berätta för er vem jörgen är. det är jossans morbror som detta år (precis som förra året) var festivalens hjälte. han stod för husrum i form av riktiga sängar. och god mat och skjuss till och från festivalområdet varje dag. utan honom hade festivalen inte alls varit lika härlig.. 

när vi hade lämnat packning och var HELT festivalredo gick vi och fixade våra band. seeeen gick vi och drack lite öl om jag inte minns fel. eller först drack jag och evelina lite vin vi hade med oss. det var varmt - och inte jättegott. men det kändes som det hörde till för att inviga festivalen liksom. sen gick vi och såg markus krunegård. hans låt "jag är en vampyr" är ju en av årets bästa så det var kul att se! nästa akt vi såg var miss li och hon var full av energi och jag och evelina blev på bra humör. för jossan och lee blev reaktionen tvärtom. miss li har nämligen en låt som handlar om när hon snodde sin bästa kompis kille. dom blev arga på den låten och gick därifrån. haha.. dom drog till anna järvinen och vi drack nog lite mer vin och sen såg vi lite på the hives. sen träffade jag och evelina petter och hans kompis. vi gick till ett öltält. där träffade jag söta rara malin som sprang runt med en disktrasa och torkade bord! där satt vi och lyssnade på när timo räisänen spelade. sen missade vi typ hela hästpojken vilket jag inte tyckte var helt okej.. vi såg caesars och missade sedan ett band jag peppat mycket för - those dancing days. men man kan inte hinna med allt. sen började min och evelinas energi och goda mod ta slut. vi blev lite gladare av manu chao men sen kom tröttheten tillbaka. vi såg pyttelite mando diao. sen mötte vi upp jossan och lee som var minst lika trötta. vi testade med kaffe men det hjälpte inte. vi ringde hjälte-jörgen som kom och hämtade oss. vi var hemma relativt tidigt och dag ett av festivalen var avklarad!

fredag 27/6: på fredagen hände det massa grejer. mest bara massa bra grejer! vi vaknade i de sköna sängarna och fick god lunch. sen fick vi god glass. sen gjorde evelina en fin frisyr på mig samtidigt som lee gjorde en fin frisyr på jossan. vi lyssnade på jossans brända festival-skiva och vi blev mer och mer taggade. efter att evelina bytt kläder tre gånger och modern hemma i huset där vi bodde hade tagit bort mitt stygn i handen sen midsommarafton åkte vi in till festivalen. vi hade bilfest och lyckades sedan även denna dag på nåt konstigt sätt smuggla med lite av vårat vin in på området. vi slog oss ner i gräset och började ladda för dagens första (och kanske bästa?) artist - kära krille såklart! han var stressad innan spelningen men sen när han väl började spela var allt riktigt bra. jag, jossan, lee och evelina dansade som tokar och det kunde inte bli en bättre start.. träffade även joachim i vimlet och han verkade uppskatta kristian också. efter att kristian avslutat sin spelning genom att slänga sig ut i publikhavet och bli av med både sin fina guldjacka och t-shirt gick vi till hotellbaren. efter ett besök där och att jag av en ännu okänd anledning hamnde mitt i rapparen kens sällskap var det dags för det jag nästan sett fram emot allra mest - lasse lindh!  finfina lasse skulle egentigen ha anslutit till mig och mitt sällskap för att se krisitian. men han ringde mig cirka en kvart innan krisitan skulle spela och sa att alla hans instrument var på rymmen och att han inte visste vad han skulle spela på under sin egen spelning. men sen verkade det trots allt ha ordnat upp sig för kl 18.45 stod han och bandet där på hurricane-scenen och gjorde en hejdundrande spelning. och jag var på mitt allra allra bästa humör och när jag är det är jag verkligen glad! :) vi hittade även agnes i vimlet och hon hängde nästan på mitt överentusiastiska beteende. konserten var sjukt bra och dom spelade "du skär" som är en av världens bästa låtar. sen kom timo upp på scen och de sjöng "kom kampsång" och lasse tog av sig tröjan. sen var jag nöjd. efter den konserten kändes det som inget kunde bli dåligt. allt var på topp!

vi såg lite av eldkvarn innan vi gick till hotellbaren. där mötte vi nån skum in flames-medlem som var allt annat än söt och rar. sen hörde lasse av sig och ville ses så jag och evelina hängde med honom där ett tag. snackade massa skit och lasse började få lite ny energi efter sin spelning. sen skulle vi gå på band-jakt. med det menar jag inte att vi skulle leta efter musikband. vi behövde ett backstage-band till evelina. jag hade fått ett redan och att evelina skulle få ett var vårt  nästa mission. lasse ledde jakten och jag och evelina passade på att se billie the vision and the dancers medan lasse drog i sina trådar. hans mobil hade dött så han använde min och det är ett under att inget sim-kort försvann där bland alla mobilbyten och liknande. sen mötte vi några från lasses band och tog oss till efterfesten. kom in utan problem.. där var vi någon timma. vi drack vin och träffade två roliga körsångskillar från stockholm som gav mig en fin röd tygpåse som jag sen bar med mig resten av kvällen. efter vissa kompikationer (vilka är oviktiga..) förflyttade vi oss dock från festen till hotellet. på vägen till hotellet hände en sjuk grej. när vi var vid bankomaten tappade jag min kamera och batteriet åkte ut. plockade upp battriet och tänkte väl inte mer på det.. inte förens cirka 1.5 timma senare då jag skulle ta ett kort. "inget minneskort" stod det då. jag fick panik! minneskortet måste alltså också ha åkt ut där vid bankomaten. detta ledde till att jag och lasse begav oss ut på borlänges gator i natten i jakt på ett minneskort. ungefär lika lätt som att hinna en nål i en höstack. vi letade och letade och kröp på marken och letade bland skräp och vi måste sett allt annat än normala ut. tillslut - från ingenstans kom en kille fram till mig och frågar "är de det här ni letar efter?" och håller i mitt minneskort. vilken hjälte! vi förevigade denna vackra stund med att ta en hedersbild på killen. sen drog vi tillbaka till hotellet och det hände en massa spännande saker. sen hamnade vi ett lekrum. där började lee rita på en svart tavla, lasse köra en leksaksbil och jossan började laga mat vid låtsas-spisen. där nånstans slutade våran kväll. det var en mycket mycket bra kväll!

lördag 28/6: denna morgon var ingen av oss särskilt pigg. inte alls pigga faktiskt. vädret var lite halvdåligt och vi var seeega. men sen fick vi en god frukost av jörgen och vi blev lite piggare. sen packade vi i ordning våra grejer och blev inskjussade till borlänge för sista gången. sen checkade vi in på hotellet där vi skulle bo sista natten. urtjusigt hotellrum och man kände sig lite som en prinsessa. tänk hur skabbigt alla hade det på campingen. haha. vi började sedan dagen med att se veronica maggio och det var riktigt bra! jag gillar henne! cool, dryg och charmig på samma gång. träffade joachim då också. sen gick vi tillbaka til hotellet och hängde lite med jossan och lee som var snyggare än någonsin denna kväll. efter det såg vi lite av sugarplum fairy och sedan in på en av klubbarna och lyssnade på kleerup. efter det gick vi nog till hotellbaren om jag inte minns fel. där träffade vi på två borlängekillar sombåda i princip förälskade sig i evelina. dom hängde sedan på oss til johnossi. då var det dans! evelina var på ungefär samma humör under johnossi som jag var när lasse spelade. här stötte vi även ihop med agnes igen. sen vet jag inte riktigt hur det gick till med evelina hamnade på en gästlista och vi fick ut ett till backstagepass. lovely! och eftersom jag är så sjukt smart så lyckades jag lura kvinnan vid bandutlämningen med att jag behövde ett nytt pass eftersom mitt höll på att gå sönder. så jag klippte sönder det och fick ett nytt. samtidigt som hon satte på mig mitt nya smugglade evelina ner det gamla i väskan. sen gick vi därifrån. jag hade nämligen tejp i väskan så vi löste det så enkelt att vi tejpade på mitt gamla band på agnes. och vips så hade alla tre backstagepass. sen var det dags för festivalens avslutning och höjdpunkt - håkan hellstöm. klockan hade nu passerat midnatt och det kändes som hela borlänge hade vallfärdat till eldoradoscenen för att se håkan. och det var värt det. han var bäst som vanligt! träffade på petter och efter konsertens slut drog vi bort till efterfesten. där stannade vi länge. ända tills sex. vi dansade oss svettiga på världens bästa dansgolv med världens bästa musik och sjukt sköna människor! håkan dök upp festen och jag bytte några ord med honom. han är  alltid lika trevlig och glad. men hursomhelst - klockan sex var både min, evelinas, och agnes energi slut och vi lämnade kalaset och jag och evelina begav oss till hotellrummet där jossan och lee sov så sött.

söndag 29/6: vi vaknade efter ungefär två timmars sömn och begav oss till tåget som tog oss till hallsberg. väl där blev jag uppskjussad till sommarstugan med syrran där jag åt mammas goda mat. sen åkte jag till stationen och tog tåget till gbg och ännu en ny jobbvecka. 

festivalen var över och den var som vanligt helt fantastisk! PEACE AND LOVE gör en aldrig besviken!


men nu kära läsare drar jag till stockholm några dagar. är nog bra att få se lite av sveriges andra kust (och baksida?) ett tag. bloggar därifrån i morgon. nu ska det bli bättring på uppdateringen. bilder från peace&love utlovas också.



svenska hjärtan tinar aldrig när dom väl har frusit

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt att det äntlisg kom en sammanfattning! hoppas på att få se korten snart också! puss! :)

2008-07-12 @ 00:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0