och så flyr jag stan igen..

imorn far jag som sagt till stockholm igen! kommer kanske redan hem sent imorn kväll men det lutar åt att jag stannar tills torsdag. herrejesus vad jag åker tåg denna sommar! men jag känner att det är så värt att åka iväg på små resor och göra saker när man är ledig. gör man inte nåt om dagarna försvinner de bara och helt plötsligt står man där och fryser med halsduken på utan några härliga sommarminnen som värmer en.

idag var ännu en varm dag på jobbet. och jag blev utsliten i min tumme efter att ha tagit av skinnet på en massa laxfile med en slö kniv. min tumme liksom skakar. träningsvärk i tummen lär inte höra till det vanligaste! förutom problem med tummen har jag också massa småsår på hela händerna. boven till dessa är havskräftorna! dom är sjukt vassa.. nej, nu känner jag att det blev lite mycket klagomål här så jag ska berätta något positivt om dagens jobb också: när jag stod och diskade efter vi hade stängt idag i det heta lilla diskrummet kom min chef kalle in med en iskall öl till mig som stått nere i frysen. det gjorde han till dagens hjälte! perfekt avslut på en jobbdag! en annan hjälte idag var min kära morbror med familj som kom till mitt jobb och erbjöd sig att bjuda med mig på lunch. jag åt världens godaste sallad på ett café vid magasinsgatan. sen fick jag krama min kära kusin lova också!

tåget går 10.42 imorn och innan dess ska jag hinna tvätta. borde alltså sova nu!

låtar ni ej bör missa:
miss li - i'm sorry he's mine
shout out louds - meat is murder


ÅH! imorn får storstadsromantikern liza höra sitt favoritljud också. plinget i tunnelbanan! (det är nästan lika vackert för öronen som signalen från spårvagnarna..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0