dom kunde säga vad som helst till mig,

klassfesten igår var lyckad. kom en hel massa folk och det var en mysig och trevlig stämning. ett dansgolv upprättades även efter ett par timmar.. bra musik som vi turades om att styra över ett par stycken. när jag var framme och var dj blev det mest jens lekman, billie the vision och håkan. vid elva-halv tolv började folk bege sig innåt stan och jag tog sällskap med zackarias och viktor in till stan där jag tog buss hem.. var lite sliten efter en dag med redovisningar och nervositet. jag hade peruken på mig igår och majoriteten av klassen kände inte igen mig först.. spännande såntdär, att man kan se så annorlunda ut. när jag väntade på spårvagnen vid korsvägen var det en kille som frågade om det var min äkta hårfärg (perukens färg är typ brun-röd) och jag svarade nej såklart. dock undvek jag att nämna att det inte ens var mitt riktiga hår när han även påpekade att det var bra och snyggt färgat. ville ju inte förstöra den vackra komplimangen!

idag har varit en segdag. en välförtjänt helg av vila efter kursavslutningen. jag har kollat på säkert fem avsnitt sex and the city. det är mitt nya tidsfördriv när det är nödvändigt. typ när man äter mat, sorterar papper, tar en pluggpaus eller när man ska sova. jag håller på att gå igenom alla säsonger, avsnitt för avsnitt. jag är inne på tredje säsongen nu.. och varje avsnitt är drygt 30min så idag har det blivit ett x antal timmar. känns nästan som jag har blivit en av tjejerna i serien nu. att jag lever i new yorks överklass och har snygga högklackade skor, svindyra klänningar och att jag dricker flera dry martini om dagen. så är ju inte fallet, tyvärr. eller.. det kanske är lika bra det. tror inte jag skulle göra mig såbra som överklass kvinna i new york. får nästan lite ångest när jag tänker att serien kommer ta slut sen. när jag sett alla avsnitt. hemska tanke! vad ska jag då börja arbeta mig igenom för serie? förslag?

kollade på den där nya serien körslaget på fyran nyss. typisk tv4-lördags-underhållning. kanske inte den bästa kvalitets-tv:n direkt men ändå. eller, anledning till att jag kollade från början var att lotta engberg (förövrigt en av mina barndomsidoler) skulle leda en kör från laxå. laxå är ju typ mina hemtrakter. lite mer håla än hallsberg t o m. hade föraningar att jag skulle få se lite bekanta i tv-rutan och oj så rät jag fick! såg en skymt av min kusin, evelina, evelinas kompis majja och lite så.

på måndag ska jag på övning med min kör igen! var längesen nu. hade ingen övning förra måndagen eftersom det var annandag påsk och måndagen därförinnan var jag inte med för jag hade miljöpsykologi. så jag har inte sjungit sen lägret för två veckor sen. detta har resluterat i en himlans massa sjungande här hemma. mest till håkan hellströms nya skiva faktiskt. ända sen jag fick den skickad till mig för drygt en vecka sen. i onsdags släpptes skivan.. den är sjuuuuuukt bra. på riktigt! första gången jag lyssnade blev jag besviken men som den har växt ju mer man lyssnar på den. några av låtarna är nog håkans bästa någonsin. han var på nyhetsmorgon i morse och är jag såg intervjun blev jag 15 igen. det går inte att inte nästan bli lite kär i honom när man hör honom prata och se honom spela. han kan uttrycka känslor som ingen annan, eller åtminstonde få mig att känna känna känslor på ett sätt som gör att man blir varm i hela kroppen.

jag har gjort världens fynd också. jag är otroligt nöjd! det är en världshistorisk atlas! tro det eller ej.. jag har alltid gillat gamla kartor och kartor i allmänhet. allt ifrån den första människan och de första bebyggelserna tills idag. massa kartor över krig och hur länder har förändrats och hur kungadömen spridit sig och hur kolonisiationen bredde ut sig och från vilka länder slavarna togs och vart de sen hamnade. sen står det såklart massa text om allt också. fyndade den på akademibokandelns rea och nu bläddrar jag i den mest hela tiden.. lite nördigt kanske. men histora är kul! och viktigt!


imorn är ännu en slappdag. ska träna, plugga lite miljöpsykologi och kanske se ett avsnitt sex and the city? japp så får det bli!



håkan hellström - tro och tvivel
håkan hellström - jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
shout out louds - tonight i have to leave it




image187



det enda jag riktigt hör nuförtiden,
är en vind som blåser genom staden

Kommentarer
Postat av: Agnes

Håkan Hellström är bäst! :D

2008-04-26 @ 19:48:11
URL: http://Agurt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0