we both know i'm not what you need

berlin var väldigt fint. en välbehövlig resa för alla oss tror jag. de fem dagarna vi var där gick åt tll att strosa runt.. mycket promenerande (kollektivtrafiken hade lägligt nog strejk), gått i affärer, slappat, ätit massa god mat, dansat och gett oss på ett försök att testa berlins nattliv.

sammanfattningsvis en mycket lyckad resa. härligt att vara omgiven av så fina och roliga tjejer hela tiden! vi drog lott om sängplatserna i lägenheten och jag och elin fick dela på bäddsoffan. vi har sovit tre meter ifrån varandra i över ett och ett halvt år nu (i olika lägenheter och med en vägg imellan) men nu fick vi prova på den riktiga närkontakten. haha! att se resterna av berlinmuren var coolt. konstig känsla på nåt sätt. massa konst och annat på den så det var trots allt en rätt snygg mur det lilla som var kvar. här nedan är en bild på karolina, elin, jag, nina och erika ovanpå det som en gång var hitlers bunker. nu är det ett coolt minnesmonument/konstverk där. en enorm labyrint man lätt gick vilse i.. saknas på bilden gör fotograf jenny, annars är hela berlingänget med på bild!


image185



men nu är jag tillbaka i vardagagen i kära göteborg. det är lite regnigt så allt är som det brukar.. igår träffade jag martin en sväng, vi var på en spelning på uppåt framåt. bra band! träffade även på en lärare därinne.. det var trevligt! oväntat, men trevligt! idag har varit världens slappdag. eller jag träffade gruppen på espresso house i morse sen hängde jag lite med jenny. sen hem och laga mat av obefintlig mat. det som gick att få ihop var pasta med en tomatsås gjord på krossade tomater, gröna linser, lite broccoli och ärtor. jag försökte piffa upp det hela lite med att krydda en väldans massa, dom som känner mig vet att jag är rätt bra på det..

sen tog jag mig dock lite i kragen och drog med grannkärringen även känd som elin, och handlade mat. så nu är det lite påfyllt här. elin har förresten börjat köpa korsordstidningar.. hon fyller 24 i november - är det dags redan?
sen har jag lyssnat på musik, skrivit på grupparbetet, kollat på tre avnitt av sex and the city. det var min dag det. de sista timmarna av dygnet spenderade jag med att kolla på debatt på ettan. intressant! sen har jag kollat på massa klipp med jonas gardell på youtube! kolla bara in detta klippet! http://www.youtube.com/watch?v=vq3NJfxN2hM

för ni förstår, imornkväll kl 20 ska jag se han i konserthuset! jag är väldigt peppad! han är så rolig så rolig. jag och morbror ska träffas innan och fika. det blir bra det.

sen på lördag åker jag iväg till lysekil. det är nämligen körläger. med körläger menas INTE ett läger där vi KÖR bilar och liknande utan att min kör ska sjunga en massa och ha annat roligt för oss! kommer bli kalas! fick ett roligt mail av bernd (även kallad tysken) i kören förut. han ville påminna att alla som inte har en körpärm bör införskaffa en sådan snarast. och färgerna man kunde välja på sin pärm var svart, svart, svart, svart och svart.. det är bra att vara tydlig! han är skön han!

jag brukar ju alltid, eller väldigt ofta, klaga på tvättstugan här i huset. och det är minst sagt alltid befogat! men nu när jag var nere igår och tvättade kläderna från berlin (ni vet, i berlin har de inte rökförbud inomhus så allt luktade väääldigt mysigt och fräscht) så var det ett "anti-fukt team" där nere. de var fem personer som skulle fixa till torktumlarna och torkskåpen samt ventilationen där nere. mer än välbehövligt! mindre trevligt var det att jag hade fem pers som kollade på när jag hängde upp mina underkläder (och andra kläder) på tork..


nu borde jag sova. ska hinna med en hel del imorn. vill känna mig ostressad och lugn när det är dags för gardell. packa till lägret tänker jag nog göra när jag kommer hem på kvällen/natten.

förresten så tror jag nog att jag ska åka hem en sväng till hallsberg i påsk. kanske påskafton till annandag påsk. vi har ju en hel del med grupparbetet att greja med men jag känner nog att jag vill hem lite. träffa familjen.. och eva-liisa!! dock har jag en ond aning om att mina kära orienterare kommer vara borta på diverse påsktävlingar? jag hoppas inte det så jag får leka lite med dom! ska kolla upp det.

 
eftersom jag är på läger på lördag missar jag hästpojkens spelning på sticky. det känns lite tungt, men det kommer fler tillfällen har jag hört.. det ska inte missas!!



dagens låtar
pacific! - disappear
kristian anttila - turin
lisa ekdahl -  i tveksamhetens tid
mando diao - ringing bells



you got to make you're own kind of music
even if nobody else sings along




men hallå, jag skulle ju sova nu.
godnatt,



(en sista sak: min rubrik på det här inlägget är ett citat från en låt.. en låt som inte är jättebra. men jag lovar att ni alla har hört den 1000 gånger. nån som kan komma på vilken det är?)


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kommer inte på :/
Men det verkar ha haft det toppen i Berlin och vilket häftigt kort där uppe. Sånt skulle jag också vilja ta =)

Du får skicka lite hästpojken nästa gång vi båda är inne på msn och så får vi styra upp nån helg jag kommer ner till dig! kram påre

2008-03-16 @ 15:45:52
URL: http://www.mawlin.blogg.se
Postat av: Durna

älskar berlin

2008-03-17 @ 12:33:02
URL: http://durna.blogg.se
Postat av: Lisa

låten är "I will always love you" :) whitney eller dolly, hur man nu vill ha det :)

hur är det med dig annars? saknar dig lite :) vi skulle ju ta nya bilder o greja? :D

2008-03-17 @ 22:04:47
URL: http://www.pyttesyster.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0