himlen är oskyldigt blå

den här veckan har varit minst sagt tuff. bra att jag vilade upp mig en helg i malmö tror jag.

det började som sagt med att jag hade min inlämning av arbetet på miljöpsykologin i onsdags k 18. som vanligt väntar jag lite på den där sista-minuten-inspirationen och det blev lite tight om tid och lite stressigt. men jag blev klar och lämnade in i tid. på måndag ska vi ha opponering och redovisning av våra arbeten. ser INTE fram emot det. vi är uppdelade i grupper på redovisningarna och på måndag när jag ska ha min är det bara jag och en grupp till. just precis, en GRUPP. jag ska redovisa inför lärarna plus en grupp på 6 personer. sen ska vi ha en opponering och jag kommer vara ensam mot 6 stycken! vem ska hjälpa mig att försvara mig? :) det kan även tilläggas att miljöpsykologin går som en kvällskurs vilket medför att det är en massa äldre människor som går kursen för att de är intresserade och sånt där ni vet. jag har just fått den där gruppen med äldre "mot mig" på måndag. äldre män som tror de kan allt och vet allt är inte de första man vill stå och redovisa inför. den ena sa t o m på föreläsningen i onsdags att det skulle bli synd om mig. haha, så roligt.. eller inte. suck. ja, jag lär väl överleva. återkommer med en rapport om det.

sen är det såhär att jag har sökt lite olika sommarjobb här i stan och det har gått minst sagt trögt. men så i tisdags var jag nere på saluhallen hos en fiskhandlare där jag sökt jobb. jag frågade hur det gick med ansökningarna (han hade fått in 350 ansökningar!!) och han bad mig komma och provjobba på torsdagen. så på torsdagsmorgon kl 7 sod jag utanför saluhallen nervös som jag vet inte vad. men det gick faktiskt bra! över förväntan! sålde en massa fisk och skaldjur och slog in i fina paket. träffade många trevliga människor! ett kul men stressigt jobb! jobbade till 15 och sen åkte jag med min morbror hem till dom och fick lite mat. sen skulle jag ta med kusin lova och henne bästis oliver till deras orienteringsträning vid delsjön. jag skulle alltså köra bil.. i göteborg.. jag har inte kört bil på länge och jag gillar inte att köra i städer eller när det är mycket trafik (vilket det är väldigt mycket av i göteborg vid halv sex..). att dessutom köra en bil man inte är van att köra, ha två barn i baksätet, inte veta riktigt vägen och ha en tid att passa gör inte allt lättare. MEN det gick faktiskt utan problem. jag var mycket stolt när vi alla var framme välbehållna 10 minuter före utsatt tid! sen fick jag följa med lova och oliver runt deras orienteringsbana och vara lite ledare. kul! älska orientering! :) det var så fint vid delsjön. somrigt som tusan! sen tog vi bilen hem igen och jag hade en trevlig konversation med oliver (åtta år) om körsjunging. han sjunger nämligen också i en kör och han ska komma på min konsert. sen blev vi så inne i diskussionen att jag svängde av en avfart för tidigt och hamnade på ica maxi i partilles parkering. heeelt fel! men det ordnade vi fint och vi kom även hem helskinnade. väl hemma hos min morbror igen fick vi blåbärspaj ute på deras veranda i kvällssolen. helt underbart! perfekt avsutning på den något nervösa och stressiga dagen.

jo. just. ungefär två timmar efter jag hade slutat jobba på torsdagen ringde chefen kalle och bad mig komma igår igen. ett bra tecken att han ville ha dit mig en dag till iaf.. så igår jobbade jag mellan 07.00 - 18.30. men tiden gick väldigt fort. var mycket folk och stressigt men jag gillar när det är så. trevlig kunder, trevlig fisk (?) och underbart rolig och trevliga jobbkompisar! vet fortfarande inget om hur det blir i sommar men jag hoppas på det bästa! skulle gärna jobba där.. när jag gick hem på kvällen fick jag en fin välkomstpresent också. en vit liten tanthandväska som kalle hade hittat inne på sitt kontor. haha.. förresten. hur göteborgskt är det inte att jobba som fiskhandlare? haha. underbart!

igår kväll var jag i princip helt död. träffade tjejerna en stund och grillade vid näckrosdammen på kvällen men drog redan vid halv nio. gick och la mig runt 22. sen när hände det senast? att jobba är jobbigt!

idag blir det häng i vårsolen (som mer är som sommarsol) med jenny. sen ikväll ska jag städa lite och sen ut och äta middag. trevlig dag kommer det bli. blir att sova tidigt ikväll också för imorn kl 9.30 ska jag befinna mig för att sjunga med kören. bir kul! sen ska jag ju förbereda den där himla opponeringen.. och redovisningen. hjälp!


image199

underbart härig och somrig bild malmö,



svenska hjärtan tinar aldrig när dom väl har frusit
skitsnack, ge mig kärlek och passion och hunger och magi
så smälter jag rakt av
och vi som väntar på något gott vi väntar alltid för länge
jag vet, jag vet
men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö,

och vem vill leva så ?



anna järvinen - kan du gå
lasse lindh - svenska hjärtan

Kommentarer
Postat av: amanda

härligt med fiskhandlarjobb liza! luktar man gott om händerna också ;)

2008-05-13 @ 14:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0