ingen vind kan blåsa omkull oss nu

malmö var fint. nu är det dock inte lika fint.. sitter och kämpar med mitt mijöpsykologiarbete som ska in imorn kl 18. suck. ibland är det verkigen skit att plugga.. aldrig helt ledig. saknar den känslan.
ännu värre blir det hela av att solen lyser ute också!

men som sagt, åter till malmö:
kom dit vid 13 på fredagen efter en uuunderbar tågresa. solen sken och att åka tåg längs hela västkusten är inte helt fel. fik som tur var sittplats hela vägen och hamnade med tre 15åriga killar som skulle till helsingborg och åka skateboard. dom var söta och roliga! väl framme i malmö möttes jag upp av eva-liisa och helene (helene hade kommit redan kvällen innan). vi åt lunch i solen på stan och gick runt i lite affärer.. sen hem till eva-liisas lägenhet. hon bodde så fint! jag vill också ha en stooor lägenhet. iof var hennes inte ens 30kvm men det är ändå en stor skillnad mot mina 18. men bor man i göteborg så gör man..

på kvällen gick vi ut på stan en sväng. det var nice. sen åt vi god mat. sen hem och soooova. dock somnade vi väl runt 12 och så tidigt har jag inte somnat på år och dar. eva-liisa har alltid haft en annan dygnsrytm än mig. sen så var det ju även så att hon var lite sjuk och hade haft halsfluss (men jag tror bara det är nåt hon skyllde på).

på lördagen så började vi dagen med att klippa gräset på eva-liisas innergård. en lite konstig start på dagen men rätt trevlig. eva-liisa hade klippa-gräset-vecka i sin bostadsförening och snälla som vi är ställde vi upp och hjäptes åt. gick rätt fort och vi tog en del roliga bilder. nångång i livet ska man väl ha klippt gräset i svarta finskor?

sen blev det en liten titt in i eva-liisas skola. tandläkarhögskolan. grymt! eva-liisa kommer bli världens bästa tandläkare! hennes skola låg granne med johannesskolan = klass 9A skolan. det kändes stort! min bästa bästa bästa serie! (jag tog t o m ett kort. herregud).
sen hamnade vi på nån underground-smink-marknad. jag hittade min bästa (och väldigt dyra) ansiktskräm från apoteket som jg använt i säkert fem år för mindre än halva priset. det gillade både jag, min hy och min plånbok!

sen tog vi oss ut till västra hamnen och det var väldigt väldigt vackert där! och jag fick se öresundsbron. har konstigt nog adrig sett den live förut. nu återstår bara att få åka över den nångång också. jag älskar broar, ju högre och längre, desto bättre! sen åt vi sjuuukt god italiensk glass och sen tog vi buss hem. vi tog det lugnt en stund och sen bev jag ivägskickad på cykel för att köpa lite godis och dylikt till kvällen. jag hittar ju inte jättebra i malmö men det gick fint! kom hem välbehållen. kvällen bestod av en massa prat, grönsaker och dipp, saltlakrits och en massa avsnitt av klass 9A. jag har ju som säkert ingen missat föjt den serien slaviskt men det hade inte de andra och de ville kolla och såklart hade jag inget emot det! haha.

sen bev det hemfärd på söndag. tyvär åkte jag och helene inte samma tåg. kan meddela att min tågresa tillbaka till göteborg inte alls var lika underbar som den till malmö. hade ingen sittplats, tåget var överfullt, och varmt.. med skrikande barn.. ja, ni fattar. lyckades dock få någon slags sittplats (en såndär liten stol man fäller ner) i lund. var sjukt trött och ville bara sova. men jag hade ju ingenting att luta mig mot! och en hel rad med personer mitt emot som satt på likadana nedfällbara stolar. vill ju inte sova med en publik. hade också en huvudvärk som bara blev värre och värre. tillslut var vi framme i gbg och jag tog bussen hem och la mig på sängen. här nedan kommer lite bilder från helgen.


image192







igår var en pluggdag. det gick sådär. så svårt att skriva och att verkligen komma igång med detta arbete.. MEN vid 18 slapp jag skriva mer för då var det kör. skönt och komma dit och träffa alla underbara och koppla bort all skola. thomas hade skrivit ett arrangemang till gabriellas sång, låten från så som i himlen. körledaren stina (med världens finaste röst) ska sjunga den solo på konserten. vi andra ska sjunga "o" och "å" och sånt i bakgrunden. haha. blir nog jättefint. jag hade en svår stämma och jag var arg ett tag men det ska nog gå bra. vi ska ju ha konserten i en liten fin kyrka och för att få låna den ska vi sjunga på en av deras högmässor. den äger rum på söndag. vi är verkligen ingen kyrklig kör och jag vet inte vad jag tycker om högmässor. rätt obehagligt med kyrkor i allmänhet tycker jag. men det blir nog säkert trevligt.


kan avsluta detta inlägg med att säga GRATTIS till världens bästa syster som fyllde 30 i söndags! hon kommer hit den helgen vi har konsert och då ska hon (förutom att få vacker vårsång) få en present. ska bli så kul att hon kommer hit!




the perishers - pills
veronica maggio - måndagsbarn
lasse lindh - tunn
ted gärdestad - öppna din himmel
veronica maggio - 17 år (finns ingen låt som är så skön att sjunga med i..)



den här världen kan ingen ta ifrån oss,

Kommentarer
Postat av: Krilla

fezen! Ni verkar ha haft en fin helg!
Hoppas vi kan ses när du kommer hem!
Puss!

2008-05-06 @ 22:37:37
Postat av: krilla

Tack bra =0)vad roligt det ser jag fram emot!
Puss

2008-05-07 @ 22:06:50
Postat av: Emma

liza, vad är det för bra kräm från apoteket som du använt i hela fem år?
den vill jag ha! vem vill inte ha lika fin hy som du :)
härlig helg ni verkar ha haft!

2008-05-13 @ 21:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0