inspirationen flödar en tisdag i november

en mycket givande dag. och inspirerande. ska dokumentera dagens inspirationskällor:

först föreläsning. min nya kurs är grym! i love it! journalistik och massmedia är sjukt intressant. och det är så fint på JMG. snyggt och nytt överallt och grymma föreläsningar! idag handlade det om dagspressens utveckling i sverige från 1600-talet fram tills nu. låter säkert skittråkigt för vissa.. MEEEN det var kul! det är inspirerande nu när man har kommit långt in på sin utbildning och börjar kunna koppla ihop saker. och se massa samband. allt handlar om att se samband. statsvetenskapen och det jag kan om politik och mina miljökunskaper kopplas ihop med journalistik och hur medierna i samhället är uppbyggda och vad de har för betydelse. man känner att man KAN, att man FÖRSTÅR och att man vill lära mer. och använda sin kunskaper.
inspirerande som sagt. 

efter denna föreläsning åkte jag och handlade mat. men det gick inte lika bra som jag hade tänkt mig. hade glömt bankkortet hemma och hade inte så mycket kontanter på mig. men lite blev det handlat. 
dock inte så inspirerande.

sen åkte jag (via lägenheten och lämnade maten) tillbaks till skolan. det var seminarium med SVT:s VD eva hamilton och VD:n för SR kerstin brunnberg. det handlade om public service framtid i sverige. (betala er TV-licens människor!)
bra seminarium och de hade svar på alla bra frågor och var underhållande. framförallt var det roligt med två riktiga MAKTKVINNOR. sånt gillar jag. det är coolt. 
även detta mycket inspirerande.

eftersom jag läser den här kursen med massa från journalistprogrammet och ingen från min riktiga klass så får man lära känna nya människor. det har jag gjort. 
också inspirerande.

sen efter seminariet åkte jag hem och lagade mat. och sen nu ikväll har jag varit på bio med karin och sara. mycket trevligt såhär en tisdagskväll. vi såg vicky christina barcelona. och den var bra. konstig men bra. jag brukar ha svårt för konstiga filmer. men den här träffade rätt på många plan kan man säga. mycket igenkänningsfaktorer i filmen. mycket kärlek på alla möjliga konstiga och ångestladdade sätt.
lite inspirerande är det allt.



och NU ska jag avsluta kvällen med att titta på valvaka tills jag somnar. egentligen är det nog inte så spännande.. eftersom det förhoppningsvis går som alla siffror pekar på. men det är ett viktigt val. och sånthär med valvaka och uppsittarkväll är ju lite mysigt i sig. en kopp te och lite pistagenötter är nog allt man behöver. sällskap just nu känns överflödigt. utifall man skulle somna är det ju smidigare om man är själv menar jag. inte så otrevligt då.
val är ju inspirerande!


slut på inspirationsdagboken för idag.



Kommentarer
Postat av: Karl

Yoyo! Gött att du läser rolig kurs!! Helt rätt gjort!

Jag sitter också uppe med en stoooor kopp te och en chokladkaka. Bra mysigt! Hoppas hoppas hoppas (och tror) Obama vinner!

2008-11-05 @ 01:21:59
URL: http://karltiselius.blogspot.com/
Postat av: Erika

Va skoj det låter! Gött när man känner att man kan en del och faktiskt lärt sig saker från sitt plugg. Kul med sån inspiration! Själv var jag på en biograf ala hagabion men med plats för 700 pers, igår och spanade in valvakan. Det va stämning vill jag lova! Kändes också rätt inspirerande.

Nu ska jag till gay-distriktet och äta lunch. Det ger också inspiration, speciellt som det helt plötsligt blev sommar här igen.

Saknar dig!

2008-11-05 @ 16:24:20
Postat av: Minna

Vilken sjukt fin bild på dig!

2008-11-10 @ 20:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0