söndagsregn och söndagsplugg.

det är en grå och regnig söndag i göteborg och jag befinner mig inne i kunskapens mecka. KTB. eller är det ångestens mecka? ja, jag sitter iallafall här i den stora läsesalen och skriver inlämningsuppgift i min extrakurs som jag läser. massmediekunskap och det är väl roligt. det är ju egentligen därför jag läser den.. men miljörätten är så galen och tar så sjukt mycket tid att jag egentligen inte hinner med att vara överambitiös och läsa mer än på heltid. så ja, nu fick jag offra en söndag och sitta här. men det är rätt mysigt. lyssnar på kent och får flashbacks från när jag i princip satt här dygnet runt förra hösten. då läste jag statsvetenskap b och det var den tuffaste kurs jag läst och kommer antagligen inte läsa nån som går upp mot den heller. eller till våren är det statsvetenskap c och uppsatsskrivande. då blir det nog måååånga timmars skrivande här inne. 

den här veckan har inneburit skola, skola, och SKOLA! inte kommit därifrån före runt 18 nån kväll. var på kör efter skolan i måndags och på middag hos elin i onsdags, annars har jag i princip kommit hem och fastnat i nån slags zombieposition framför tv:n varje kväll. vi håller på och skriver projektarbetet och det är en himla massa pill och det tar mer tid än vad man kan tro. men men. cirka tre veckor kvar av kursen nu och på den tiden ska det hinnas med en tenta, tusen övningsuppgifter, inlämning av projektet och en opponering. suck. 

igår var jag på stan med rebecka och agnes hela dagen. världens sötaste systrar! så trevligt så! tills jag fick massa huvudvärk och åkte hem och sov och glodde på gossip girl. 

appropå regn - jag behöver en regnjacka, eller alternativt ett paraply. vart har mitt paraply tagit vägen? det var ju så fint, svart med vita prickar. men imorse när jag skulle bege mig ut i regnet så fanns det inte där. då fick jag ta mammas gamla regnjacka som jag lagt beslag på. det enda negativa med den är att den inte riktigt tål regn - en funktion jag känner att en regnjacka behöver ha. men som ursäkt är den väldigt retro, söt och blå och från 70-talet. 
det blir nog i att investera i ett nytt paraply istället. eller leta på mitt gamla. för nu har regnet kommit till stan och det är väl vid det här laget allmänt känt att det kommer regna oavbrutet i göteborg hela hösten. det gör det alltid. vet inte hur många gånger jag gått i allén på vasagatan i regnet och varit bitter för att det alltid regnar. insåg förresten idag återigen att vasastan är så otroligt mysig. och vacker. och charmig. 

nej nu ska jag skriva vidare. om nån vill komma förbi med lunch till mig sen är det fritt fram!


den här bilden är precis motsatsen mot hur jag har det just precis nu. ingen sol, ingen sommar, ingen semester, ingen drink..




coldplay - the hardest part

 

Kommentarer
Postat av: Erika

Det är nästan så jag saknar Ktb. Men inte regnet! Detta eviga regnande i den staden.. Och du, i vår lär du få sällskap av en annan skrivande person där du sitter. Ska bli mysigt att återigen få skicka lappar om kaffepauser och lunchtider med dig.

2008-10-05 @ 20:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0