tentan är över och jag har varit i lysekil..

jag överlevde fredagens tenta. tror jag..
det är svårt och säga hur det gick men det kändes bra. sex timmar tog det iaf att skriva den. vääldigt lång tid alltså!

sen direkt efter tentan åkte jag till lysekil. det var övnings-läger med kören. jag tog en senare buss än alla andra i kören då jag inte hann med den första för jag satt och skrev tenta så länge. det hela resulterade i att jag klev på fel buss och fick sedan spendera lite tid vid kungälvsmotet tills rätt buss kom och plockade upp mig. sen hade jag en sjukt mysig bussresa. lyssnade på bra musik, läste tidning och sådär. nånstans i uddevalla gick det på ett gäng som hade varit på dans. om man sett "i en annan del av köping" så var det ungefär ett sånt gäng. hur härliga som helst! en kille satte sig bredvid mig och berättade allt om alla tjejer han hade dansat med, att hans idol var zlatan och att han hade tre flickvänner. han var väldigt nöjd med den sista punkten.. eftersom jag har dålig koll på lysekil och inte riktigt visste var jag skulle gå av så var han så snäll och förklarade. och denna gång kom jag rätt! 

lägret var mysigt och tiden gick väldigt fort. det är inte ofta man är på läger sådär längre nu när man är vuxen (eller vad man kallar det..) så det är väldigt roligt att åka iväg. umgås med kompisar hela dagarna, laga mat tillsammans, sova i våningssängar osv.. men det var ju inte därför vi var där - vi sjöng massa massa massa. många timmar blev det totalt och vi har övat in massa nytt inför lucia och vår julkonsert. och ja, det är faktiskt mysigt att sjunga julsånger i oktober.. på lördagskvällen hade vi middag och kalas. mycket roliga små uppträdanden som vanligt! jag och suz framförde en egen liten tolkning på en låt med olle adoplsson som vi sjunger.

sen blev det massa dans som vanligt. sen gick jag och la mig nästan först av alla.. heeelt slut i huvudet sen tentaveckan. vet inte om jag är tillbaka i normal standard än men lite bättre blev det av att komma iväg i helgen. att bara se hav och klippor utanför fönstret var välbehövligt.

nu ska jag iväg till karin i gamlestan där hon, jag och jenny ska förbereda opponeringen som är på torsdag. sen ikväll är det kör. jag är sliten i rösten sen helgen så får se hur fint det låter..



Kommentarer
Postat av: Jenny

Det gick säkert jättebra!! Så mycket tid som du har lagt ner och humorn som kom de sista dagarna.. Tänk på att du får extrapoäng också!

2008-10-27 @ 13:30:33
Postat av: Kingen från norrland

Tid, Plats o datum på julkonserten vore ju kul o få!

2008-10-27 @ 19:50:04
Postat av: Linda

Jag tror det endast är åtta avsnitt som har kommit. Sitter på jobbet än, men kan kolla det när jag kommer hem och kan då länka till det jag hittade på piratebay.

2008-10-29 @ 17:36:44
Postat av: Linda

Här har du en länk till avsnitt åtta: http://thepiratebay.org/torrent/4471850/Gossip.Girl.S02E08.HDTV.XviD-NoTV

Det är det senaste som har kommit, men ett riktigt bra avsnitt är det allt!

2008-10-29 @ 19:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0