hur ser man snabb ut?

igår sprang jag som sagt över älvsborgsbron och över till the hisningen island. spännande! jag sprang lite vilse i nån park men hittade sedan ut till eriksbergs centrum där jag sprang längs älven en bit och studerade den vackra sidan stan på andra sidan vattnet (där jag bor såklart..). sedan tog jag båten över älven och var hemma på 10 min. smidigt. 

idag är jag på KTB som vanligt och idag ligger fokuseringen på uppsatsen istället för praktikplatser. välbehövligt. jag har läst en väldigt intressant artikel om miljöpolitiken (eller den icke-existerande miljöpolitiken) i storbritannien och blev nu lite sugen på att bygga hela min uppsats på deras konstiga system. men så är inte fallet. idag är elin och kalle här och sällskapar. 

på båten hem över älven igår så var det en man med cykel som började prata med mig. det första han sa var att jag såg väldigt hurtig, snabb och vältränad ut. det var precis vad jag behövde höra igår eftersom dagen i övrigt hade varit helt kass. sen pratade vi lite om göteborgsvarvet och sen blev han förvånad när jag sa att jag inte var från göteborg. han tyckte jag lät som en riktigt göteborgare. WHAT? sen när? hm. jag kanske kan träna bort lite av det idag för klockan fem ska jag träffa närkingarna emma och erica och fika. dom har inte bott här lika länge som jag och har nog inte hunnit tagit till sig göteborgs härliga (hmm..) dialekt än. jag vet att min kära vän helene tycker att det är världens fulaste dialekt så det är bäst jag tränar bort den tills jag träffar henne nästa gång..

åter till miljöpolitiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0