sveriges demografiska mittpunkt!

godkväll från hallsberg. för första gången på över fyra månader.. konstigt men sant. MEN det är skönt att komma hit ett par dagar, hänga med familjen, ta det lugnt, äta god mat och prata prata och prata.

här är en bild från en del av vår trädgård. kanske inte världens roligaste bild. men rätt vårigt!



jag har även tagit uppsatsledigt från mig själv i två dagar. idag och imorn.. men jag läste lite på tåget till hallsberg. men imorn blir det inget plugg. imorn ska jag träffa lovisa, gå på promenad i det vackra väder, äta påskgodis, hälsa på gamla extrajobbet ica och se om det är sig likt (vilket det alltid är när jag kommer tillbaka) och på kvällen ska jag äta middag här hemma med våra grannar.

sen har jag tänkt på en grej, eller snarare stört mig kanske. när jag exempelvis skriver sms och skriver typ "nu är jag på väg till hbg.." så tror folk jag menar helsingborg! helt fel? borde man inte koppla det till hallsberg på en gång? hallsberg är ändå sveriges demografiska mittpunkt. så det så! om ni inte vet vad som menas med det så kan jag förklara det: om man tar alla människor som finns i sverige och hur de är uspridda över sveriges alla håll och kanter så är liksom mittpunkten hallsberg! alltså inte den geografiska mittpunkten utan befolkningsmittpunkten. nästan lite coolare! det är det enda vi har här. och en tågstation såklart!


det var en gång i ett annat liv
ett annat dom mot ett annat vi

hör du mig? hör du mig?
kan du höra mig?

alltid här för dig


Kommentarer
Postat av: Lisa

När jag var yngre skrev jag b-holm om borgholm. Då var det nån som kom o störde sig på det för det finns nåt annat.. minns inte vad.. så värst spännande kan det inte varit :P men det började på b och slutade på holm iaf.. äsch.. haha

2009-04-13 @ 19:37:22
URL: http://pyttesyster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0