känslor.

idag är min hjärna som tuggummi. inte en vettig mening kan jag författa och jag har alldeles för mycket jag skulle behöva ha fått gjort idag. nu är klockan fem och jag vill gå hem, gräva ner mig i min säng och lyssna på deppmusik. vädret är lika grått som jag är idag. 

ska nog ut och springa när jag kommer hem, få ur mig lite frustration. idag hatar jag uppsatsen. i alla fall ogillar väldigt starkt. hata är ett ord jag inte riktigt gillar. i morgon ska jag ägna mig åt statistiken och börja hämta hem den data jag behöver till min undersökning.. om allt bara blir en enda röra eller att jag hittar det jag behöver finns det en stor risk att jag bryter ihop. att skriva uppsats är verkligen en känslomässig bergochdalbana. jag som redan är en känslomänniska big time tycker detta är väldigt påfrestande. 

detta visade sig igår på kören. jag började tjuta under en låt. eller, jag fällde några tårar. inte för att jag var arg eller ledsen (möjligtvis kan detta ha varit en bakomliggande faktor) utan för att det var så fint. sofia och malin sjöng varsin vers solo på en låt som egentligen inte är speciellt fin. MEN de sjöng med sån känsla och varje ord i texten blev levande. då älskar man musik. det var det vackraste jag hört på länge. sångröster med känsla i är det finaste. musik kan beröra som inget annat och jag är glad att jag haft det så nära mig i så stor del av mitt liv. musik kan sätta ord på allt, alla känslor, tankar och ångest. och ibland bara göra en helt fantastiskt lycklig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0