min helg var den finaste på länge!

jag och hanna har haft världens finaste helg! så härligt att ha henne här. 

vi hann med: fredagsmys, lördagsutflykt till brännö och sen gick vi över till galterö som var som ett paradis, grillkväll hos jenny på terassen med utsikt över hela göteborg och en söndag på stan.

här är lite bilder.


på ön som vi gick ut till som hänger ihop lite lite med brännö var det helt öde. inte ett hus och inga människor och MASSVIS MED FÅR! dom sprang runt där på ön. och det var små lamm som var såå söta. ett kom fram till mig och ville hälsa. konstigt det är att möta massa djur ute i det vilda sådär. 




sen slog vi oss ner på en klippa där vinden stod helt stilla och åt vår lunch. det var så varmt och skönt och vi hade utsikt över havet! sen gick vi och gick vi.. vi stötte på två huggormar och både jag och hanna fick små hjärtattacker. tillslut kom vi tillbaka över till brännö och gick över ön till brännö brygga och glassade lite i solen innan båten gick tillbaka. 



när vi var tillbaka på ostindiegatan i majorna var benen väldigt trötta och våra ansikten väldigt solbrända. på kvällen begav vi oss hem till jenny för årets grillpremiär! utsikten på terassen där är helt otrolig och vi åt så god mat! grillade bönbiffar som jenny hade gjort, halloumiost och champinjoner. till det hade vi god sallad och röror med fetaost och så. mums!



på spårvagnen hem från jenny var jag tröttare än vad jag varit på länge. vi gick upp vid halv åtta på lördagen och var ute i solen och gick i flera timmar. igår så sov vi lite längre, åt god frukost och sen drog vi ner på stan. jag hittade en fin jeanskjol! sen åkte hanna hem och det kändes genast lite tomt.. sen satt jag med uppsatsen några timmar på kvällen och skickade sedan in utkastet på min teoridel till min handledare.

idag har jag suttit på KTB som vanligt. sen efter lunch hade jag handledning med maria och gick därifrån rätt uppgiven. det är så mycket att göra om fem veckor ska uppsatsen lämnas in. även om det jag gjort hittills är bra och att hon är peppande som tusan så känns det som en så lång och svår väg kvar. MEN DET SKA GÅ!



nu ska jag få min skönhetssömn så jag orkar vara effektiv imorgon. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0