det lilla livet,

åter i stockholm.
det är mörkt utanför fönstret men vattnet liksom glittrar. och den där NK-grejen snurrar runt ovanför taken vid östermalm. annars ser jag inte så mycket mer. gatljus från gamla stan.

har ätit en härlig söndagsmiddag bestående av nudlar och pickles. pratade med erika förut, hon skulle äta kidneybönor. vilka lyxmåltider! finns inga begränsningar! en riktig lyxmåltid fick jag däremot idag innan jag åkte till stockholm. fick t o m med mig en matlåda så den ska jag njuta av på jobbet imorn!

imorn kväll ska jag hem till maja, det blir mysigt! hon bor så nära och bra. vi bor på varsin sida om mariatorget.. var ute och gick lite förut och upptäckte att jag bor jättejättenära hjärtats bar som winnerbäck sjunger om i en av mina favoritlåtar, brustna hjärtans höst. fint.


en bild jag tog på väg hem från praktiken i onsdags. gamla stan med söders höjder och mosebacke i bakgrunden

nu ska jag nog göra iordning mig och lägga mig och läsa. ladda inför en ny vecka på riksdagen.. veckan imorn börjar klockan 9.30 med ett personalmöte. så det blir lite lite sovmorgon!

ps. jag håller på och göra en spellista. en höst-spellista. men det är så svårt såntdär, det finns för mycket bra musik. men det ska bli en jag-bor-i-stockholm-nu-spellista. med inslag av mycket höst. låten här nedan får nog plats på listan, bara den här textbiten gör att den förtjänar en plats.


markus krunegård - ibland gör man rätt, ibland fel

det är inte hur man har det
det är hur man tar det
och när man längtar tar saker tid

det är nåt mellan oss

mellan oss och världen
för långsamt, för snabbt
men aldrig i takt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0