sommarens sista smak

det är nu det är dags att suga ut det sista av sommaren. och det gör man verkligen inte på nåt bättre sätt än i göteborg i sällskap av fina vänner. precis lagom till att både mitt (och även elins) sommarjobb tog slut kom solen. så passande!

igår åt vi frukost i solen på biscuit. göteborgs finaste och mysigaste café. det har haft sommarstängt hela juli men nu är allt i sin ordning igen. kändes som vi var där typ en gång om dagen och köpte kaffe under uppsatsvåren. ja, man kan faktiskt kalla våren för uppsatsvåren. det var en fin tid på många sätt, men herregud så jobbigt det var. appropå uppsats så var maj här i måndags. vi läste metodkursen ihop inför uppsatsen men hon hann inte bli klar i tid så hon ska lämna in nu. hon behövde hjälp med statistiken. jag slet verkligen mitt hår och fällde faktiskt en och en annan tår över dessa jädrans siffror, formler och konstiga krumelurer, MEN. jag lärde mig.

åter till frukosten på biscuit. min var så himla fantastisk god. 

grillad smörgås med lax, avokado och mango, fruktsallad och kaffe. såhär borde varje frukost vara

igår kväll var vi i slottsskogen och hade picknick. där satt vi tills det blev kyligt och myggen tog över parken. 

idag tvättar jag, men är snart klar. nu ska jag ta cykeln till elin och äta glass i solen. sen i eftermiddag ska jag till jonsered och leka med kusiner. fint fint fint.

förresten, på mitt jobb vill alla kunder såhär på sommaren alltid ha is till sin fisk och sina räkor. turister som ska åka massa mil hemåt och gamla tanter som ska åka buss i 15min. hursomhelst så byter vi också in kylklampar om folk har. 


den här fina skylten har vi för att informera om detta. klicka på bilden och sen vad det chefen kalle har skrivit dit på raden längst ner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0