opera vs. melodifestival

nu har jag läst drygt 20 av alla de sidor jag ska ha läst till imorn. ungefär 100 sidor tror jag det är. en hel dag har vi på oss att läsa allt. väldigt generöst må jag säga. idag hade vi föreläsning om idéanalys, postmodernism och diskursanalys. ohyes så spännande! sen var jag upp hos maria och fick lite handledning o tips med uppsatsen. sakta men säkert börja en riktigt bra idé komma fram. skönt!

imorn blir det grupparbete all day och sen på kvällen ska jag vara lite finkulturell. det var ett tag sen. min kompis jakob från jobbet är operasångare och är med i en föreställning som har premiär på pusterviksteatern imorn. så jag ska dit med thomas i min kör som känner jakob från musikhögskolan. jag kan ingenting om opera så det blir spännande. 

på lördag tävlar ju lasse i melodifestivalen. heja honom! jag ska ringa honom nu och peppa honom lite och önska lycka till! melodifestivalen är förresten nåt helt annat än finkultur. om jag föredrar opera framför melodifestivalen kan jag först uttala mig om imorn. men att lasse är bättre än opera det vet jag redan!



när jag ringt honom ska jag återvända in i de statsvetenskapliga metodernas underbara värld. 

so long, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0